how to make müsli

    Datum: 2012-09-25 • Klockan: 17:59:00
Gjorde egen müsli häromdagen för att 1. galet gott och 2. müslin i mataffären är inte alltid den nyttigaste man kan hitta. Så om ni är sugna på att göra något att ha i yoghurten, varsågoda: 
Du behöver:
· havregryn
· linfrön
· solrosfrön
· valnötter
· torkade gojibär
· katrinplommon
 
Lägg havregryn, linfrön, solrosfrön och hackade valnötter på en plåt och in i ugnen som är uppvärmd till ca 300°C i 2-3 minuter, du får nästan sitta och titta in i ugnsfönstret under tiden då hela rostandet går väääldigt snabbt (ifall du inte har något emot brända havregryn då dvs). När det är klart blandar du bara ut gojibären och klipper katrinplommonen i små bitar. De kommer vara kladdiga under de första timmarna men sedan kommer även de torka. Voila! Ät och njut. 

Times Sqare en augustieftermiddag

    Datum: 2012-09-25 • Klockan: 10:43:08

men skratta då, david

    Datum: 2012-09-22 • Klockan: 10:54:00

Fotade David lite snabbt i regnet igår eftermiddag, det är en riktig sport att lyckas balansera ett paraply samtidigt som man hålller i både en kamera och en reflexskärm... blev sådär så ska göra min plikt som syster och knuffa u
ut honom framför kameran idag igen, yea. 

dagens middag

    Datum: 2012-09-21 • Klockan: 18:16:11
Dagens middag finnes här ovan ↑. Helt okej, dock är ju smaken i munnen av räkor och vitlök efteråt inte den underbaraste... jaja, regnet öser ner där ute och jag skiftar från att känna mig jätteförkyld till frisk, till och med min kropp verkar lida av djup beslutsångest. Är btw grymt sugen på att fota porträtt men mitt 50mm verkar vilja åka in på service då autofokusen har spökat lite det senaste... ouuff. 

@ times square

    Datum: 2012-09-19 • Klockan: 10:59:00

le söndag i videoformat

    Datum: 2012-09-16 • Klockan: 22:54:59
Filmade lite av min söndag FOR YOU guys, som förlåt för att jag är sämst på att uppdatera er om mitt nästan obefintliga liv. Hoppas att ni inte tycker att videon är alltför seg, puss<3

ser du något bakom molnen?

    Datum: 2012-09-15 • Klockan: 15:32:03
HEHEHEHEHEEHHEHE, min blogg... alltså man vill ju bara fria till skiten. Anyways. Gårdagen gick åt till att posa snyggt inför kameran tillsammans med Johanna i alla fall. Hon ville ha bilder till en ram och DÅ ställer man väl upp. Gillar inte alls att stå framför kameran men men. Fotar nästan aldrig längre pga tidsbrist men denna helgen har jag tid till att fota till skillnad från andra helger så vi får väl se vad som komma skall, muhauahhha.

the swedish bearstam

    Datum: 2012-09-10 • Klockan: 18:32:17
Bombaderar era datorer med Björnstammen nu, hoppas ingen av er dog i alla fall. I lördags kom älskade Björnstammen till Götet igen och jag fick ett litet sådant lyckorus ännu en gång. Var där med gosigaste tjejgänget så förutom Björnstammen blev det även Icona Pop, Timbuktu och en gryyyyym tacoskväll. Blablabla got 2 go som man säger, puss. 

lillebroooooooor bapabaaaaaa

    Datum: 2012-09-07 • Klockan: 11:50:00

ny boat sightseeing

    Datum: 2012-09-06 • Klockan: 22:00:35


En dag i New York åkte vi ut på en båtsightseeing som åkte ut över hudson river så att man fick se Manhattan utifrån och den andra delen av New York-ö-grejen som jag inte riktigt minns namnet på. En grej som jag faktiskt förvånades över när jag kom till New York var att det var liksom som en dimma runt varje skyskrapa, smog, just pga att trafiken släpper ut så mycket avgaser, lite tråkigt att se, en realitycheck typ, jorden förstörs verkligen. Iaf, strax innan vi skulle gå på båten blev man fotad av några som kallade sig för "proffesional photographers" vilka jag hånde indirekt då de använde den inbyggda blixten på en Canon 1000D + kitobjektiv och sedan sålde bilderna alldeles för dyrt. Väl på båten var det astrångt och för lite sittplatser men de som satt ner verkade inte se ett skit ändå. Nu sätter vi punkt!

[insert rubrik här]

    Datum: 2012-09-05 • Klockan: 21:36:13
Lite bilder från gårdagen. Fick hello kitty-papper på presenterna mot min förvåning men även lite sött kanske. MEn ska faktiskt sova nu så vi får väl hålla tummarna på en New York-update imorgon. GODNATT darlings. 

tack för kaffet

    Datum: 2012-09-04 • Klockan: 20:15:53

Wooopaaaaa, mina första timmar som 17-åring är spenderade och jag känner mig faktiskt äldre än igår... på något sätt. I alla fall, här ovan är två av las presentas som jag fick idag. Kunde inte fota allt då en del är i mitt andra hem hos pappa. Tekopp, smyckesträd och en kokbok som jag redan är totalförälskad i. Annars fick jag MONEY MONEY MONEEEY must be funny dfghjk, dvs pengar, jordnötssmör (♥), skönhetsprodukter, träningsgrejer med mera. 

17 år, 17 år i staden där jag växte upp och så

    Datum: 2012-09-04 • Klockan: 09:59:41

Hejhej idag fyller jag 17 år och det känns helt cp då jag fortfarande är 14 mentalt, ok.

har väl en katt i alla fall

    Datum: 2012-09-03 • Klockan: 16:15:00
Hon var otålig och ville mest ha mat men till slut så gick det någrolunda okej. 
 

cyklist i central park

    Datum: 2012-09-03 • Klockan: 10:35:00
En liten bild från när vi satt i Central Park på en parkbänk i den stekande solen. Vi var där efter att vi checkat ut från hotellet i några timmar i väntan på att åka in till flygplatsen. Det är så otroligt mycket liv i den pausen, folk är verkligen överallt. Dessutom åkte det förbi häst och vagn hela tiden, dock svårare att fånga på bild. En otroligt stor park var det i alla fall. 

vindsurfing

    Datum: 2012-09-01 • Klockan: 18:29:54
Åkte ut med båten en stund förut, sista båtturen för i år för mig antagligen då vinden och jag inte riktigt är bästa kompisar. Fryser så himla lätt så jag låg mest på botten av båten med kuddar runt mig och huvudet nerstucket i flytvästen. Sörjer lite över det faktum att jag inte fick med hela vindsurfarens plastsegel men what to do, är inte proffs i ps direkt. ;)