DEN FÖRSTA DAGENS OUTFIT EVER

    Datum: 2011-08-31 • Klockan: 16:30:29
Förlåt för hemsk bloggning, hoppas på att vi får macbookarna/macbooksen i skolan snart! Och föresten, har glömt av, tack till er som gav mig lite röster i tvspelswebs tävling! Marinda, AmandaJonna, Linnéa, Anna, Julia & Sonja. Om någon mer röstade, kommentera!♥
Skinnjacka - Lindex • Tröja - Spelar ingen roll för den är typ 2 år gammal • Byxor - Gina Tricot • Äpple - ICA
Det var inte meningen att äpplet skulle synas... Vet att ni gillar posen♥


För er som inte bryr sig om vad jag har på mig för kläder - här har ni en bild på när jag tuggar äpple. För det bryr ni er nog om allihopa. Klicka för förstorning/expandering/whatever.

VMA'S PLUS EN MENSKATT

    Datum: 2011-08-28 • Klockan: 18:37:14
Ramlösa & choklad, slapp klädsel + en redig förkyldning på det, så taggar jag inför i natt då det är VMA som gäller. 02.00-04.30 ungefär. Zombievarning på måndag med det är feeett värt. Bruno Mars & Lady Gaga bland annat, får ju inte missas!
PS! Ser ni Selma som ser så förbaskat sur ut? Hon är helt knäpp idag, hon har typ mens eller något...

SOMMARFOTON

    Datum: 2011-08-25 • Klockan: 17:49:16
Sommaren tar slut om 6 dagar vilket är helt sjukt! 6 ynka dagar! Vädret kan man föresten inte kalla för sommarväder längre. Här är i alla fall lite blandade bilder från sommaren ↑
Imorse lyckades jag hitta till Skatås där klassen skulle samlas. Eller jag hade kunnat hitta dit själv men jag mötte upp några från klassen på vägen dit. Det blev massa tråkiga lekar. Charader till exempel, skulle spela "berusad" framför mina nya klasskamrater bland annat.

SCHEMA

    Datum: 2011-08-23 • Klockan: 18:49:46

Här har ni mitt ganska så förskräckliga schema. Så ni som lider av skadjeglädje kan ju sitta där och flina för er själva. Och ush, moderna språk förstör hela schemat. Det första vi ska göra klockan 8.30 på morgonen imorgon är att fotas för att få något ID-kort. (Skadeglädjemänniskor kan ju fortsätta njuta.). Vi är 31 stycken i klassen som förövrigt verkar helt okej. Datorerna får vi... OM NÅGRA VECKOR. Nu tack! Annars var skolan finfin!

Min klass heter SA11a och på skolan går det ca 540 elever.

GYMNASIET

    Datum: 2011-08-23 • Klockan: 08:08:04

HALLÅÅÅÅ, jag börjar gymnasiet idag! Det är helt sjuukt. Jag är snart pensionär liksom. Det känns helt, waaaah. Jag är inte överdrivet nervös men kommer säkert nästan skita på mig på bussen. Men det ska bli kul!

Skrives när jag kommer hem!

- lycka till!
-tack! :D

EXTERN HÅRDDISK

    Datum: 2011-08-22 • Klockan: 19:51:07
Linslocket(58mm) ligger där för att visa hur stor den är. 
Jag har äntligen köpt en extern hårddisk! Sjukt tråkig sak men riktigt nödvändig. Så den här sista sommarlovskvällen kommer jag sitta och föra över viktiga bilder till den där ↑. Har ingen aning om hur man ska göra men jag kan nog klura ut hur den fungerar!

LILA

    Datum: 2011-08-21 • Klockan: 21:25:42
Tamron 90/2.8 MACRO
Händelselös dag idag. Ska försöka få någonting vettigt gjort imorgon, sista sommarlovsdagen. Ska måste städa mitt rum och göra något annat som kan klassas som vettigt/behövande/nyttigt. Ska lägga mig tidigare dessutom, nattiii♥

TACOS

    Datum: 2011-08-20 • Klockan: 21:59:43

Dagens
middag - Tacos. Egentligen gillar jag inte tacos så där supermycket men man får väl offra sig för andra i familjen. Vad som är viktigt i mitt tacobröd: Lite köttfärs och en halv burk majs (← det är det som får mig att klara av att äta tacos). Såååå, vad har ni i er tacos?

SKINNJACKA

    Datum: 2011-08-20 • Klockan: 16:43:24

Hej! Förra året var jag 90% emot skinnjackor eftersom att i stort sett alla tjejer på hela skolan hade det och jag vägrade ta på mig en. Och nu, ett år senare köpte jag en skinnjacka för 599:- på Lindex. VÄLKOMMEN PÅ MIG SKINNJACKIS!

BRIDESMAIDS

    Datum: 2011-08-19 • Klockan: 17:53:19

Precis hemkommen efter att ha varit på bio och sett Bridesmaids tilsammans med Johanna ↑. Tror att jag seriöst aldrig har skrattat så mycket åt en film. Rekommenderar den starkt! Nu är jag bara hemma en snabbis för att hämta pjamas & sånt för att sedan gå hem till Johanna där jag stannar över natten.

Uppdaterar imorgon när jag kommer hem!
Tack för alla fina kommentarer det senaste, blir så glad♥

FINAL

    Datum: 2011-08-18 • Klockan: 21:03:53
Jag har kommit vidare i tvspelwebs tävling på facebook! Så om någon liten själ skulle få för sig att rösta på mig skulle jag vara eeevigt tacksam. Ett av de andra bidragen är ganska överlägset och kommer troligtvis vinna men hade varit roligt att få lite röster. :) 

Om du vill rösta på mig, klicka HÄR och kommentera bilden ♥

ÅH-ARILD

    Datum: 2011-08-18 • Klockan: 20:23:38

Imorse dog min farfar. Han har varit sjuk länge i en hel drös med olika hjärtsjukdomar, ätit mediciner och mått förfärligt. Jag är mest glad för hans skull för att jag vet att han är nöjd med sitt liv och han har själv sagt att han känner sig "färdig" med det. Han dog i sömnen av att hjärtat stannade. Jag är lättad, han har det bättre nu.

YOU HOLD THE WORLD

    Datum: 2011-08-17 • Klockan: 16:17:08

Nu ska jag följa med min lillebror till affären som vill köpa Ballerina Kladdkaka (för att jag är världens bästa syster). Ska passa på att köpa vitaminvatten också(för att jag är inte alls beroende, nejnej).

Tävling hos Tvspelsweb.se

    Datum: 2011-08-17 • Klockan: 05:53:29

Jag är med och tävlar hos Tvspelsweb.se om en reflexskärm för max 229:-. Om det skulle vara så att jag vann skulle jag vilja ha den här! Temat är fem. 

Om du också vill vara med hittar du tävligen här!

DROPS #2

    Datum: 2011-08-17 • Klockan: 00:26:57
Canon EOS 500D + Tamron 90/2.8 + Canon Speedlite 430EX II
HEJ. En nattupdate igen från fladdermusen(?). Igår gick jag och la mig klockan 9 på morgonen och sov till 4 på eftermiddagen. Ska försöka gå och lägga mig 4 idag (försöka). Tänkte i alla fall visa en droppbild, den sista ni får se. Look ↑.
GODNATT eller GODMORGON!

NATTUPDATE

    Datum: 2011-08-16 • Klockan: 03:33:04
Canon EOS 500D + Tamron 90/2.8 MACRO

HEJ. Min dygnsrytm är helt katastrofal. Klockan är snart halv 4 och jag är pigg som en lärka(ordspråk♥). Men jag antar att jag inte är ensam om det, eller? Som någon liten själ kanske har märkt har jag ny header! Ni har sett alla bilder i headern utom en förut som jag tänkte visa er (och som ni nu troligtvis redan tittat på). Skulle egentligen bara fotat blomman men då kom en blomfluga och vill vara med å partaja. Har även gjort lite ändringar i menyn - that's all for now. NAATTIIII.

1920

    Datum: 2011-08-15 • Klockan: 19:32:42
Canon 50/1.4 USM • f/2.2 - 1/400sek - iso12800

Lite random fakta om bilden: Fotona är familjefoton och 'kaffet' är inte kaffe utan i själva verket Coca-cola. Allt på bilden är från 18-1900-talet (inte colan då...).


DROPS

    Datum: 2011-08-15 • Klockan: 16:21:51
Tamron 90/2.8 + Canon Speedlite 430 EX II
Igår natt letade jag rätt på batterier till min blixt, tog fram en cd-skiva, fyllde en sprutflaska med vatten och startade kameran. Resultatet ser ni här ovan ↑. Jag vinklade blixten på olika sätt och bildresultaten blev helt annorlunda.

Jag vaknade föresten för en halvtimme sedan så GODMORGON PÅ ER.

5 FAKTA DU (KANSKE) INTE VISSTE OM MIG

    Datum: 2011-08-13 • Klockan: 20:46:00
Foto: Linnéa Broberg

• Mina fötter och händer är i stort sett alltid iskalla

• Jag tappar bort saker hela tiden. Jag är virrig och hur oorganiserad som helst.

• Jag mår illa av dansbandsmusik och får nästan panik när jag hör det. Kan däremot lyssna på klassisk musik om vi nu ska prata om olika musikstilar.

• Jag tittar inte och har aldrig följt någon tv-serie. Jag har ingen aning om vad Vänner och One Three/Tree Hill handlar om. Kan ju inte ens stava till den sistnämnda serien. Tittar inte på serier pga mitt otroligt korta minne, jag kan inte komma ihåg när serier och tvprogram kommer.

• Jag har ett ärr på näsan. Jag fick ärret när jag var 7 och en liten pojke i samma ålder ramlade över mig och råkade bita mig i näsan. Man kan se ärret om man är riktigt nära mitt ansikte.

GAMLA ARILD

    Datum: 2011-08-13 • Klockan: 18:54:56
Det inringade huset är vårt, det är dock lite större nu plus att det har en glasveranda (& en parkeringsplats utanför).
Var och kollade på en liten utställning med gamla bilder från Arild för någon timme sedan. Bilder från 1800-1950 ungefär, ganska coolt faktiskt. Istället för bilparkeringar med vita streck hade man hästparkeringar med pinnar där man kunde binda hästen. Alla vägar var grusvägar med lite grästuvor i sig istället för asfalt. Själv tycker jag att det var bättre förr, mysigare på något sätt! Hade mer än gärna vandrat runt i den gamla byn år 1920, hihi.

KOLLA PÅ MIG

    Datum: 2011-08-12 • Klockan: 19:28:06
Canon 50/1.4 USM
Jag är i Arild, Skåne igen för femtioelfte gången den här sommaren... Det är i slutet av sommaren så det är rätt så öde här. Gick ner till vattnet förut och fotade lite ↑ och en bil stannade till och mannen inuti satt och stirrade på mig i kanske 5 minuter - finns väl inget bättre att kolla på antar jag, haha! Ha en fin kväll!

SNART EGEN DATOR

    Datum: 2011-08-11 • Klockan: 20:50:30
Tamron 90/2.8 Macro
Bild från när jag besökte Zoo i Köpenhamn

Anledningen till att bloggen ekat tomt nu under sommaren beror på att jag inte har någon egen dator(som jag för övrigt nämnt 1 miljon ggr tidigare). Men vet ni vad? Snart börjar skolan igen och jag kommer i höst & förhoppningsvis tre år framåt gå linjen Samhäll MediaMunkebäcksgymnasiet. Och vet ni vad som är bra med Munkebäck? Man får låna en Macbook Pro under de tre år som man läser där! Kommer bli så sjukt mycket lättare att uppdatera bloggen då! Kramkalas!

CIRKUS

    Datum: 2011-08-07 • Klockan: 14:52:58
Hej på er! Häromdan var jag på Cirkus BrazilJack tillsammans med min pappa och lillebror, var väl helt okej - inte det bästa jag sett men helt OK. Just nu sitter jag och spelar Sims 2 (HAHA! Har fått upp ögonen för det spelet igen♥). Senare idag åker jag hem till mamma så vi får hoppas på att datorn är lagad!

HOTELL KULLABERG

    Datum: 2011-08-04 • Klockan: 20:23:38
Pentax k-7+ Pentax 18-55/3.5-5.6

Kom precis hem efter att ha ätit på Hotell Kullaberg, en av de få resturangerna som ligger nära Arild. Maten är god men personalen kan man bara skratta åt. Förra året fick en i personalen raseriutbrott och idag brände sig en servitör och gav ifrån sig x antal svärord, haha! Aja, huvudsaken är ju att maten smakar bra!

Öland pt 2

    Datum: 2011-08-04 • Klockan: 11:00:00
Öland del 2 ↓
 
En dag var vi hungriga så vi lagade en gourmetmåltid - köttbullar & spagetti.
 
Kalaha-spelande. Jag och Linnéa är föresten mästare på kalaha... ni behöver inte veta hur många timmar vi har spelat det spelet. Det räcker väl att säga att vi i 4 år har spelat kalaha lite då & då. YOU CAN'T BEAT US.
 
En kväll drog vi till ICA och köpte nödvändigheter (läs: Godis) för att sedan sitta på stranden i x antal timmar med korsord, kameror och "nödvändigheter". MYSIGT.
 
Sa du nötkräm?
 
TJAAAAA. På bilden ser ni föresten mig som pussar min kamera.
 
Minigolf! Färgen på bollen var ju ett självklart val för oss med färgglada skor. Fast jag måste ju erkänna att jag så fort fick se färgena på bollarna skrek "LILA ÄR MIN!!". Någon påpekade sedan att jag borde ha gul boll pga mina skor...
 

Det där var Öland 2011. Fast det som vi gjorde mest finns inte med på bild.. Eller jo, men de bilderna förblir tyvärr osedda. Den mesta tiden spenderades faktiskt med killspanande och vi var bara i husvagnen när vi skulle sova, vi var nästan aldrig hemma. Hela campingen kryllade av killar men det var brist på tjejer, haha. De 2 veckorna på Öland har höjt mitt självförtroende ganska så rejält faktiskt + att de 2 veckorna gjorde mitt sommarlov. Ser fram emot Öland 2012 - blir nog ännu bättre!

WHEN THE DARK FALLS

    Datum: 2011-08-03 • Klockan: 22:23:47
Canon EF 50/1.4 USM
David + ficklampa + kamera + mig = ↑.

Monopol

    Datum: 2011-08-02 • Klockan: 21:53:13
ont-weight: normal;">Canon EF 50/1.4
Såhär såg monopol-spelplanen ut igår när jag och David spelade monopol - i början. När jag tillslut hade vunnit såg spelplanen ut som ett krigsfält. Pengar låg huller om buller och chanskort låg blandat med allmänningskort + lite hus här och där. Och banken... hej kom&hjälp mig! Vi fuskade hela tiden - så sjuuukt mycket roligare då. Nu är det dags för ännu en omgång monopol fast med 5 spelare - utan fusk - JAG SKA VINNA.

Update: Jag kom sist xD

Öland pt 1

    Datum: 2011-08-02 • Klockan: 18:49:32
Förlåt för att bilder från Öland har dröjt! Men nu har jag en fungerande dator igen och en hyffsad internetuppkoppling. Igår åkte vi ner till skåne, försökte blogga igår kväll men internet ville inte samarbeta med mig. JAJA. Delar upp Ölandsresan i två bitar!
 
 
ÖLAND 2011 del 1 ↓
Den 6-7 timmars långa bilresan dit - rolig och mysig bak i bilen.
 
Nämen tack!
 
Linnéa & David sura efter att inte ha vunnit storvinst på en marknad som under de första ölandsdagarna fanns bredvid campingen.
 
"Skriva sina åsikter och viktiga ord i sanden" kallas det. 
 
YOO!! Wazzaaaapp??
 
Linnéas nya kärlek - iPhone. Min kärlek också dvs.
 
Vi spelade mycket "pingpong". Mitt och Linnéas rekord → 176 (ingen slog det). På bilden ser ni en bebis/bääääbis som vill ta på Davids rumpa under en runda PingPong...
 
LÄNK TILL LINNÉA