parafras på lewis hine

    Datum: 2012-12-15 • Klockan: 11:55:00
Resultatet av maskinrumsfotandet, haha. Fotouppgiften vi hade var alltså att ta en parafrasbild (en bild inspirerad av en annan fotografs bilder) och jag valde bilden till vänster av Lewis Hine och försökte få min bild så lik den stilen som möjligt. Resultatet ser ni till höger, inte alls arrangerad, nej nej! Svårt och trixigt men kul! 

3 frukostar

    Datum: 2012-12-11 • Klockan: 13:59:00
Försöker sakta men säkert hitta tillbaka lite till fotandet (rörde kameran 3 ggr i oktober, 2 i november för förtydligandets skull). Och eftersom det är vinter och det inte finns särskilt mycket evenemang och varmare porträttplåtningar till hands plus det faktum att det är för jävla tråkigt att fota natur så hamnar min mat i centrum. Främst frukostar. För som jag nämnt tidigare är just den måltiden guds gåva till mänskligheten. Ovan finner ni i alla fall mina tre senaste frukostar. Söndag, måndag & idag. Havregrynsgröt med bästa toppingen, någon proteinrik grymt god häxblandning (ehe) och dagens vad-fan-ska-jag-äta-idag-då-frukost där jag plockade ihop lite av allt som är gott. Hungrig? 

maskinrum vadå?

    Datum: 2012-12-09 • Klockan: 21:09:05
Trots illamående, yrsel och en rejäl klump (bokstavligt talat) i halsen lyckades jag idag ta mig upp ur sängen. Med en deadline när det kommer till en fotouppgift vid 23.59 idag fanns det inte mycket mer att göra än att dra ut i kylan tillsammans med en pappa, en skinnväst, en skjorta nedsmutsad med kakao, en kamera och en skiftnyckel i sikte mot ett maskinrum långt ner under marken. 2 timmar senare var perfektionisten någorlunda nöjd i alla fall. Vad fasiken har jag gjort nu? Lol. Kika in på fredag så får ni se. *ENORMOUS CLIFFHANGER* hahahahahahahahahaha bitches

julkalendern omg

    Datum: 2012-12-01 • Klockan: 12:17:48
(bild från förra december)
December? DECEMBER? Seriöst? JAAAA. Herregud, vart tusan har hösten tagit vägen? Känns som att jag precis vaknat upp ur någon form av höstdvala och upptäcker att det är frost och -8 grader ute. Vaknade 8 någonting imorse av ett OMG-JULKALENDERN-SNART-sms från en kompis men självklart har min tv någon form av vinterdepression så nä, ingen julkalender för mig. Gick ut på en powerwalk istället, självklart klarar inte mobilen av kylan så det blev ingen musik för mig heller. Har i alla fall kollat första avsnittet av kalendern på datorn (åh, det verkar bli en gosig kalender i år) och ska nu ta mig an lite plugg. Uh.