DÄR UPPE I DET LILA

    Datum: 2011-11-30 • Klockan: 17:23:19

Såhär såg himlen ut när jag kom hem förut. Japp. Nu är det kolsvart. Tänkte skriva klart två svenskauppsatser nu, ganska opepp men sånt är livet. HÖRS.

TILL TESS

    Datum: 2011-11-30 • Klockan: 16:28:27
Onsdagen flöt väl på som vanligt. Lika lång och jobbig. På idrotten förlorade jag ett vad. Överskattade mina badminton-skills och måste därför tillägna ett inlägg åt min muppiga gris. Låt mig presentera Tess; en störd alingsåsare utan vett i skallen. Men hon är härlig som tusan och jag tror jag gillar henne. Kanske.
Men i alla fall, HÄÄÄÄÄR är Tess fula blogg som ni ändå inte kommer komma ihåg namnet på. HEJDÅ. 

Bloggar normalt sedan, ska bara äta macka. Omnomnomnom!

FRÅN BÖRJAN AV NOVEMBER

    Datum: 2011-11-28 • Klockan: 20:27:34
Johanna Rodell
Canon EOS 500D + Canon 50mm f/1.4
1/160s • f/2.0 • iso100

1 ADVENT (obvious rubrik...)

    Datum: 2011-11-27 • Klockan: 21:22:25

Men hej och glad advent på er!
Eller kanske mysig advent eller något... idag tänkte jag hämta min juljusstake och sätta upp på rummet men eftersom att stormen Berit (HAHAHAHAHA) är här så kan man inte gå upp på vinden för då dör man. Ungefär så. Det fick bli lite städning istället men äsch, skönt att få det gjort! HEJDÅ.

NYA TRÖJOR

    Datum: 2011-11-26 • Klockan: 15:56:31

Stack till Frölunda Torg idag och köpte lite tröjor. Efter 3 månader utan shopping bir man nästan galen. Inget kul att välja kläder på morgonen eftersom att man har tröttnat på allt. Men nu så har jag lite nytt så det känns bra! Visar 3 utav dem här oooovan. 
Och en liten funderare... köpa eller inte köpa? 400:- på Gina Tricot. Den är så mysig men det känns knäppt att gå runt som en flagga... ↓ ↓ ↓
[*klick*]

SNÖ 2010

    Datum: 2011-11-25 • Klockan: 17:12:01

Gick igenom mapparna från December förra året. Och herregud vad jag vill ha snö nu. Hellre pluffsig och vit snö, vita landskap & knarrade under fötterna än fuktigt och mulet, grått och trist och mörka färger. Right? Ska det vara kallt kan det lika gärna vara snö. Hör ni det vädergudarna?!
För övrigt skypear jag med denna tjejen just nu. Men ha en bra fredag & helg så hörs vi!

FISKGALEN

    Datum: 2011-11-24 • Klockan: 17:06:22
Canon EOS 500D + Canon 50mm f/1.4 + Canon Speedlite 430EX II
Bara skratta åt mig, gör det du.

Men heeeeej!
Idag planerar jag att inte vara särskilt produktiv. Pluggade järnet igår, från när jag kom hem till läggdags - det lönade sig. Ska fixa tonfisksallad lite senare. Äter bara massa fisk nuförtiden. Mestadels lax men även torsk och nu tonfisk. Åh, blev sugen på makrill nu också... Men tjarå.

Och... har nått 80 följare via bloglovin såg jag nu, kääärlek. Ni peppar!♥

SAGAN OM VINTERJACKAN

    Datum: 2011-11-22 • Klockan: 21:02:23
Jo men hej. November är snart slut ju! Har ni snö än eller? När jag precis skulle gå hemifrån imorse kom jag på idén som visade sig vara inte så briljant - ta vinterjackan. Blev helt overexcited och gick ut. Jättemysigt verkligen. Men sedan så sitter man där i klassrummet och svettas som en gris. (helt uteslutet att lämna jackan i skåpet förstår ni). Att den sedan blev dränkt i parfym av mina s.k kompisar kan vi ju glömma... måste tvättas nu. 
Mja. Och det där med skolan, alltid samma höga tempo. Men ska kämpa vidare, japp. Hejdå och godnatt.

SC: Horror Movie

    Datum: 2011-11-20 • Klockan: 21:00:00
Blev inte alls nöjd den här veckan men jaja, det kommer fler gånger.

Jag, LouiseToweLovisaAnna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

KÖKSRENOVERING

    Datum: 2011-11-20 • Klockan: 17:36:39
Då har jag bestämt mig för att samla lite vuxenpoäng och blogga om vårt kök. Vi håller på att göra om köket hemma nämligen. Här har ni hur det ser ut nu:
Stökigt. Vi har precis fått en vattenkran och diskmaskin som vi inte haft på x antal veckor. Kylskåpet står lite random i mitten av köket och spisen står på fel håll (förstår inte varför.).
Och här har ni hur köket börjar se ut:
Om november ska fortsätta i den här takten lär ni hinna se hela mitt hus, lol. Men i alla fall. Försöker få lite blandad blogg och nu har den fått inredningsbiten - check!

CCATRINE @ INSTAGRAM

    Datum: 2011-11-20 • Klockan: 00:32:21
Japp. Har haft instagram ett tag men har aldrig riktigt varit aktiv men nu lär mitt liv dokumenteras i den appen! Så om du vill följa mig heter jag @Ccatrine däääär. Tjaba tjena hejdå.

6 BILDER

    Datum: 2011-11-19 • Klockan: 18:35:53

6 stycken bilder från oktober som ni aldrig fick se. Förlåt för att jag är så kass på att blogga. November är en händelselös och grå månad, längtar till snön. Och December. Puss typ.

EN FREDAG I BILDER

    Datum: 2011-11-18 • Klockan: 19:22:21
Nu ska ni få se hur en normal dag för mig ser ut:
1. Jag vaknar på morgonen och får knäppa idéer och snilleblixtar, funderar över livet osv. Idag kom jag på hur jag ska göra om jag vill se yngre ut - le med tänderna. Just därför kommer jag aldrig mer le med tänderna. När jag är 80 kanske.
2. Jag tar buss & spårvagn till skolan. Det händer att jag kommer försent men det är Västtrafiks fel.
3. Jag träffar några av mina knäppa kompisar.
4. Jag äter mat i bamba (B-A-M-B-A). Lyxmat idag. Pannkakor INKLUSIVE(!!!) festis som smakar konstgjort.
5. Jag träffar mamma. Eller varannan helg träffar jag henne så det var ju jättekul att träffa henne idag.
6. Sedan handlar jag. Gillar att hänga med till affären. Faktiskt.

Well, well, nu ska jag äga ut min familj i "Vem vet mest?" som går på tv. Ha en bra kväll!

IPHONE, HEJ PÅ DIG

    Datum: 2011-11-17 • Klockan: 21:51:56
Jaha. Då har jag skaffat iPhone. Det var väl kul... Nej bara skojar, känner exakt såhär: öiaosbf'fneqåpfneqoäfweoifhvweåöoib!! ! :D:D::D:D:D: åfoueabeifgbqeäfqpww!!!!!! OWHOIHOWHWOHWOHOHOWHOWHOWH!!! !::D:D:D:D:D:D:D. Välkommen hem till mig du vackra skönhet, du kommer trivas - det vill jag lova! Och bara för att detta inköp har gjorts så kommer jag inte bomba er med iphone-bilder. Kanske lite... men inte sååå mycket.

OKEJ

    Datum: 2011-11-15 • Klockan: 16:03:32
Heeello there! Låg i sängen igår och läste en bok som ska recenseras i skolan, mitt i allt somnade jag och vaknade lagom vid läggdags. Mmh, bra. Det betyder mer läsning idag. Bokfreaks: Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Funderade ett tag på att köpa en ljudbok istället... hehehehe. Men hinner inte nu, imorgon ska den vara utläst. ÄTA - LÄSA - SOVA. Ha en fortsatt bra tisdag!

FARS DAG

    Datum: 2011-11-13 • Klockan: 21:02:53
Hellu. Idag stod jag för maten! Som de flesta vet så är det fars dag idag! Men alltså, man behöver inte ge sin pappa en present tycker jag, vi lever i ett konsumtionssamhälle och det räcker. Man kan visa sin uppskattning istället och kanske som jag gjorde, laga mat. Det blev pannbiff och potatismos (inkl lök!) som han faktiskt ÖNSKADE. Andra gången i mitt liv som jag lagade maträtten och är faktiskt redigt imponerad av mig själv. Det blev superb.
Tusse, katt nr 1, upptäckte snabbt den råa köttfärsen som ni kan se på bild 1...

MOI

    Datum: 2011-11-12 • Klockan: 20:04:52

Hejhoppsi.
Vaknade vid 12 idag och låg i sängen tills klockan 14 då jag motvilligt reste mig upp och gjorde frukost. Sedan vet jag inte riktigt vad jag gjorde, när solen höll på att gå ner rusade jag ut för att hinna fota självporträtt innan solen var helt nere. Solen går ner vid kl 16 nu ju??? Men i alla fall, i nuläget tittar jag på Grey's Anatomy. Tänkte börja följa någon serie nämligen och offret blev just den serien, mahaha. Vill bli addicted till något. Men jadå, ha en kanonkväll!!

GÖTEBORGS GATOR FYLLDA MED GRÄDDE - 11.11.11

    Datum: 2011-11-11 • Klockan: 20:35:26

Idag var det tårtkalas i Göteborg! Ingen har väl missat det fina datumet idag va? 11.11.11. Önskar att jag föddes idag. Men nehe. Smakade på en 633 meter lång tårta istället som täckte hela kungsgatan. Förutom det kunde man vinna chips, kolla på modevisning/dansuppvisning & äta ost. Vid sådana här tillfällen inser jag hur mycket jag egentligen älskar Göteborg och dess invånare. Kanoners!

Vad gjorde ni på det exakta klockslaget 11:11 idag? Själv lyssnade jag på en föreläsning. :)

DEN MEST MENINGSLÖSA VIDEON I MIN BLOGGHISTORIA

    Datum: 2011-11-10 • Klockan: 17:54:14
Det här är nog den mest meningslösa, pinsamma och förvirrande videoblogg jag någonsin har visat för er. Satt under en kvart och spelade in och ni får en sammanfattning i videoklippet om hur det egentligen går till när jag ska videoblogga. Enjoy osv. Buhu. Fin startbild btw.
svar till Camilla: Jag var i Arild, nära Höganäs!

SC: Autumn Colors

    Datum: 2011-11-06 • Klockan: 21:00:00
Modell: Johanna Rodell

Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

5 NOVEMBER

    Datum: 2011-11-05 • Klockan: 19:22:00
Tre bilder från idag. Kyrkan, cermonin, kyrkogården eller nu vad man säger. Annars idag så har jag spelat spel, sådant man gör när internet inte funkar som det ska alltså. Har börjat spela Minecraft (HAHA???). Killspel typ ju? Men aja, ska äta nu, måste draaaa!

TILL SKÅNSKA LANDSKAP

    Datum: 2011-11-05 • Klockan: 08:22:46
Hej och godmorgon på er! Idag åker jag ner till skånska trakter. Arild närmre bestämt om det är någon skåning här? Det är någon cermoni som ska vara i brunnby kyrka i och med farfars begravning som var i september. Vet inte riktigt. Internetuppkopplingen är sådär. Meeen ska göra mitt bästa för att inte ge upp och slänga datorn i havet när internet inte vill funka! Men aja, talk to you soon osv.

LINNÉA #1

    Datum: 2011-11-04 • Klockan: 13:33:46
Canon EOS 500D + Canon 50mm f/1.4
Två bilder från igår då jag fotade Linnéa. Glad tjej! :)

NOVEMBER

    Datum: 2011-11-02 • Klockan: 15:46:20
Canon 50mm f/1.4
Grått, grått, grått, grått och grått.

Då var det november! Tog nog min sista färgglada höstpromenad idag. Sad story. Men nu så ser jag faktiskt fram mot snön. November är en mellanmånad där det inte händer någonting, tråkig skitmånad. Men tiden går fort! Snart så anländer Linnéa till mah place. Skoj osv. HA EN BRA... ONSDAG!