tack för alla dessa prenumeranter btw, ni är fina!

    Datum: 2012-10-28 • Klockan: 18:29:26
Nej, jag har inte glömt bort er, livet har bara krisat lite och fotandet har hamnat på hyllan. Igår rörde jag dock min dammiga kamera efter tre veckor längst ner i mörkret i garderoben. Och fasiken vad kul det är. Hämtade grillkolen och skitade ner Johannas ansikte och slängde på henne en leopardmönstrad kappa. Och well, resultatet blev ganska bra, är faktiskt riktigt nöjd för en gångs skull. Är nästan aldrig det annars men efter denna plåtning och ännu en idag (you'll see) vill jag bara fota ännu mer porträtt. Så jäkla kul! 

halv åtta hos catrine inkl en förskräcklig efterrätt

    Datum: 2012-10-09 • Klockan: 21:41:00
Lite halvt inspirerade av programmet "Halv åtta hos mig" körde vår familj en variant av det där vi lagade en rätt var. Jag skulle laga efterrätten och tänkte stort. Kanske alldeles för stort. Jag valde ett ganska så exotiskt och konstigt recept och hittade därför inte ens de tre huvudsakliga ingredienserna i mataffären varav jag tänkte "jag tar något som liknar bara:)", tänkt och gjort plockade jag på mig valnötter, katrinplommon och någon litchijuice. Blandade ihop skiten med massa annat konstigt och serverade med ångest. Första kommentaren från familjen var "snygg", sedan gick det utför då grädden försvann då den andra kommentaren var "ser ut som bajs" och sedan kom det avgörande: "det smakar bark, inte undra på att grannens tall helt plötsligt har försvunnit".
 
Däremot var det nog den mest underhållande måltiden jag någonsin upplevt då hela familjen satt och asgarvade och skämtade konstant om mina hjärtformade kreationer under 20 minuter. Från diskvasken där min låtsaspappa sedan stod och diskade ur formarna fick man höra "...du catrine, den är vattenfast också kan jag tala om för dig". 
 
Trots detta suger jag inte på att laga mat, lax är faktiskt riktigt avancerat.
 

hundis

    Datum: 2012-10-06 • Klockan: 10:25:01
Vi har en liten, eller stor kanske, hund här hemma nu för tiden, Hasse. Hans familj är bortrest så då fick vi passa honom under tiden. Sjukt gosigt att ha en hund som följer efter en vart man än går faktiskt. Har alltid varit en kattmänniska som mest rynkat på näsan åt hundar men det börjar mot förmodan ändra sig nu, haha. ;)

att leka 2010

    Datum: 2012-10-05 • Klockan: 18:46:29
Lite gammalt från början av året. Och som alla andra fotobloggare säger - ingen inspiration över huvud taget. Är helt less på att fota natur, så sjukt äckligt tråkigt. Och är för feg för att dra ut på gatorna och rikta kameran mot okända folks ansikten. Man har ju blivit tillsagd en del gånger innan, haha. Ska testa en sak, en lek, att låtsas att året är 2010 och jag har precis öppnat min första dslr och fotar allt och alla. Dvs hittar ni mig om 10 minuter omkringspringandes i vårt mörka hus med kameran i högsta hugg. Lycka till Catrine, jodå.