EMPTY

    Datum: 2011-07-28 • Klockan: 18:36:38
Hej! Den här bloggen kommer vara lite öde fram tills nästa måndag eftersom att datorn jag brukar använda är inne på lagning. Tyvärr så har ju blogg.se ingen app som man kan blogga med - men devote har det, så om ni vill veta vad som händer i mitt liv kan ni ju kolla http://lind.devote.se!

HA DET SÅ BRA SÅ HÖRS VI NÄSTA MÅNDAG!♥

SUNNY DAY

    Datum: 2011-07-27 • Klockan: 22:31:47
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6

Kom hem för någon timme sedan. Var som sagt på stranden, skrea strand - tog en timme att åka dit, men det var det värt! Efter det så åkte vi till ett ganska så stökigt och fullsmockat varuhus, gekås ullared. Med mig hem fick jag för det mesta underkläder men även en tröja, shorts, olika krämer och plektrum. Om vi hade anlänt till Ullared 10 minuter tidigare hade ett par röda Converse också följt med mig hem men eftersom skobutiken bredvid varuhuset stängde lite tidigare så uteblev skoköpet. Men aja, skorna får vänta lite!

Nu blir det en av Scary Movie filmerna!

SOL&SHOPPING

    Datum: 2011-07-27 • Klockan: 11:46:14
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6

Ville bara kika in lite snabbt och säga att jag kommer vara borta hela dagen idag. Ska åka till Falkenberg för att sola&bada och sedan efter det så blir det Gekås Ullared för shopping! Ni får ha en fin dag så kanske vi skrives ikväll♥

LINSÖVERSTRÅLNING

    Datum: 2011-07-26 • Klockan: 16:49:24
Ett litet fotoord som kan vara bra att kunna: Linsöverstrålning. Många känner nog redan till ordet men om ni inte vet vad ordet innebär så är det när det blir som på bilden nedanför. 
Update: Klara undrade hur man gör. Om du riktar linsen/objektivet mot solen så får man ibland solfläcken vare sig man vill eller inte. Man kan även fejka sådana fläckar i photoshop om man nu vill det!

Man får liksom en solfläck i bilden. ↓
Canon EOS 500D + Canon EF 50/1.4 USM

BJ

    Datum: 2011-07-25 • Klockan: 19:03:17
Canon EF 50/1.4 USM

Nu ska jag äta Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie, yummie! HA EN FIN KVÄLL ALLA!

KLIANDE OCH KLIPPANDE

    Datum: 2011-07-25 • Klockan: 17:57:38
2 extremt vettiga och tidskrävande grejer jag har gjort idag
Kliat på alla mygbett som jag fick under en natt då en mygga lyckats bryta sig in i mitt rum och kalasat på mitt blod. Uuuh... Kan ju tillägga att jag aldrig mer kommer sova med fönstret öppet igen.
-Eh, duu Catrine... tekniskt sett bröt sig inte myggan in eftersom du hade fönstret öppet..?
-Shit the same. (godtagbart svar på alla frågor i hela världen)

Klippt mig. Eller mamma det rättare sagt. Varit hos frisören två gånger i mitt liv (borträknat tahåliöronenbesök) och båda gångerna blev jag typ nästan flint, därför får bara mamma röra mitt hår. JAG HAR NU (nästan) LUGG, fränt. Dessutom är resten av håret ungefär 5 cm kortare, sjukt skönt att borsta håret med andra ord!

SUNSET

    Datum: 2011-07-23 • Klockan: 23:39:10
Modell: Linnéa Broberg
Canon EOS 500D + Canon EF 50/1.4 USM
1/250s • f/5.6 • ISO200

SOMMARMORGON

    Datum: 2011-07-23 • Klockan: 16:08:04
Canon EF 50/1.4 USM
Morgonen innan Öland, klockan 07:00, sommar. Det var ett sånt himla fint ljus och dagg överallt. Innan vi satte oss i bilen mot Öland gick vi ut för att fota bland alla daggblöta blommor som var upplysta av solen. Kanske borde ställa väckarklockan tidigt någon mer gång innan sommaren är slut? Fast nä, jag är världens sämsta morgonmänniska, glöm&dröm, aldrig mer 07:00 på en sommarmorgon.

NUMMER 6

    Datum: 2011-07-22 • Klockan: 20:57:51
Canon EF 50/1.4 USM
Foto: Linnéa Broberg

Öland är översvämmat av butiker med rea
på skor- & märkeskläder. Ni som läst bloggen ett bra tag kanske vet att jag typ bara använder Converse på fötterna. Minns ni DET HÄR inlägget? I alla fall, på öland hittade vi en butik som sålde Converse för 200 kr billigare än vanligt, 499:- fick jag betala för de gula Conversen på bilden. Mitt 7:e par ska bli ett par röda och kommer köpas inom en väääldigt snar framtid (om jag får bestämma dvs). 

Har ni Converse?

CARPE DIEM

    Datum: 2011-07-22 • Klockan: 13:23:15

Canon EF 50/1.4 USM

Hej och godmorgon! Var är solen var min första fråga när jag vaknade upp idag, sommar ska ju vara sommar liksom, eller? Vad som händer denna fredag har jag och Linnéa inte riktigt bestämt än, vi tar dagen som den kommer. Typ Carpe Diem. Vad gammal jag låter, haha
HA EN BRA FREDAG

HOME NOT SWEET HOME

    Datum: 2011-07-22 • Klockan: 00:06:49
HEJ! Hoppas ni har haft två underbara veckor. DET KAN MAN SÄGA ATT JAG HAR HAFT. De två veckorna i Öland har typ varit de bästa på flera år. Vi har inte gjort så varierade saker men det räckte för att kunna förklara veckorna som super. Vi kan väl typ tacka alla killar, stora som små, på Böda Hamns camping för det roliga. Bilder & "information" om vad som har hänt de senaste veckorna får ni någon gång i veckan som kommer, aja,

puss&kram&alltdetdär, GODNATT

TURN THE LIGHTS OFF

    Datum: 2011-07-08 • Klockan: 17:31:09

HEY! Det här inlägget kan bli det sista inlägget på två veckor. Det beror på. Som vissa kanske vet så tog skolan ifrån mig min låneMacBook vilket betyder att jag har varit datorlös i typ tre månader nu. Ska höra med mamma om jag kan ta med hennes dator till Öland, annars blir det lite öde här inne.

Men de flesta är väl och får kallsupar, bränner sina axlar eller cyklar in i brännässlor istället för att sitta och läsa bloggar. Sommaren är väl härlig?

HEJDÅ, om det inte blir någon uppdatering, HA TVÅ SUPERVECKOR!!

Följ mig på twitter, twittrar typ varje dag, klicka på bilden ↓



Lite inköpt & sånt

    Datum: 2011-07-07 • Klockan: 17:57:12
Canon 50/1.4 USM
Var en sväng på Allum & köpte lite grejer. Typ shorts(Vila, 149:-), tröja(Vila, 87:-), 2 tunnare shorts(som jag inte orkar visa, inget speciellt) och en bikinitopp(H&M, 99:-). Ska fota en grej och sedan lägga ner kläder i husvagnen för att... I ÖVERMORGON ÅKER VI TILL ÖLAND (inkl. Linnéa xD)

Jedicated

    Datum: 2011-07-06 • Klockan: 15:04:20
Tjörnresan i appen instagram
Har varit lite dött här inne det senaste. Sorry for that, men jag har faktiskt inte suttit vid datorn alls, sommar liksom♥. Besöket på tjörn var väl helt okej. Blev beroende, eller typ ja. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna gilla någon artist mer än Veronica Maggio, men det kunde jag tydligen... JEDWARD. GAAAAAH! De släpper nytt album den 16:onde och jag kan knappt vänta.. zhdgfdsieyf. Så de där två tvillingarna kommer antagligen nämnas lite då och då i framtiden, hihi.

jaja, vi ses♥

hemma igen på söndag

    Datum: 2011-07-02 • Klockan: 11:29:32
Hejhej!

Vi tar det här snabbt: Sov ingenting förra natten så jag sov till klockan 16 igår. Det var ganska dåligt väder så vi sköt upp båtresan en dag. Nu är det morgon och idag ska vi åka.

Vi ska typ kolla på andunge-VM, en båttävling med ganska små segelbåtar. Efter det åker vi till Tjörn för att övernatta där hos någon som pappa känner.
Därför kommer det inte uppdateras här förens på söndag kväll,
så ni får ha en fin helg!