glasögon?

    Datum: 2012-04-27 • Klockan: 20:51:00
Rotade i mappen för maj 2011 och fann detta. Like wtf?! Vad tusan höll jag på med? Var kommer brillorna ifrån? Var är de nu? Så mycket frågor - så lite svar. Well well, mysteriet förblir väl olöst. Tillbaka till nuet. Sitter med mamma framför tv:n och myser. Känns som en evighet sedan som vi sågs. Gooosi fredag. Hoppas er fredag blir kanon. Pusspuss.

blue blue blue

    Datum: 2012-04-26 • Klockan: 20:23:55
Hihihihihi, imorgon är det fredag. Är så excited pga okänd anledning. Helgen kommer bli kanon tillsammans med bästa vän, antagligen därför. MEN ÅH. Inte långt kvar till sommaren heller!!!! (Omgomgomgomgomgodmomddfmofmgofmomg). Fick för mig när jag på hemvägen gick där på asfalten helt dygnblöt med droppar droppandes från näsan ner till fötterna att det var ett sommarregn jag passerade. Det var ju lite smågos liksom. ♥ ♥ ♥

den bortglömda tusse

    Datum: 2012-04-25 • Klockan: 21:43:32
Jag gick igenom mitt arkiv och upptäcker att jag nästan har döljt en sak för er. Min andra katt! HAHA. Selma (här inne finns bilder), om ni inte redan har antecknat det, heter den ena katten. Men sedan så finns det även en sjukt kameraskygg liten typ vid namn Tusse också. Killnamn på en tjejkatt, helt korrekt. Ångrar lite att man inte var mer fantasifull som yngre. Då hade mina katter hetat Serious Snape och Voldemort eller Bubble och Trouble eller något liknande. Aja. Här ovan har ni Tusse. 9 år eller något. Skygg, läskig... och hon är nog den mest korkade katten som vandrar på vår jord. Men älskar henne ändå lixx!

SC: Happiness

    Datum: 2012-04-24 • Klockan: 20:59:53
Två dagar försent, japp. Är ganska kass på photoshop, döm mig inte, haha! Aja.
Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

oboooooy vilket vackert väder

    Datum: 2012-04-23 • Klockan: 16:54:08
DET ÄR SÅ FINT VÄDER UTE ÄR DET OKEJ OM JAG CA AVLIDER ELLER?!!!! Även om saker skiter sig så kan man ju för tusan inte undgå att känna lite lycka när temperaturen är hög och solen lyser. WEHOOO. Var ute och fotade en lång stund förut, har inte gjort det på länge, och fy fan vad min kamera gör mig lycklig. HAHA. Kände det när jag gick in efter att ha fotat... ville bara slänga mig ner på knä och fria till den. MEN NU SÅ MÅSTE JAG STRESSA MEHEEE SKA TRÄNA MEEHEEE HEJDÅÅÅ!!!!!!11!1!!!1

regniga dagar

    Datum: 2012-04-23 • Klockan: 12:44:41
Var inte riktigt på topp under helgen och därav uteblev bloggningen. Igår låg jag hela dagen i sängen i min sparkdräkt. Har sovit så otroligt mycket men är ändå trött, standard yay. SKA BLI BÄTTRE PÅ DETTA JA. Och så ska jag fota sunday challenge nu i veckan.
Tänkte svara på en väldigt random fråga som jag fick...
"Men har en liten fråga om du skulle byta namn på din blogg vad skulle den heta då?"
Ja du, varför skulle jag vilja byta namn på min blogg? Heter ju som jag heter liksom. Men om någon skulle stå där med en bomb och mordhota mig så hade jag nog bytt till typ... ccatrine, meadowly, clind eller linds. Kul fråga!

bubblor

    Datum: 2012-04-21 • Klockan: 16:00:51
Canon EOS 500D + Tamron 90mm f/2.8

körsbärsblommor

    Datum: 2012-04-20 • Klockan: 16:21:33
Att se blommor på träden är ett glädjemoment i sig. GAH. Nej men alltså vet ni eller??? JAG ÖVERLEVDE DENNA VECKAN. Herre min jesus vilken jobbig vecka. Men nu är jag glad iiiigen, inte särskilt pepp dock (pepp på... eh... käka middag och stirra på tv:n...?) men ska leta efter någon grym låt och dansa runt i mitt rum så kanske den biten löser sig också. Måste KIIILAAAAA, tralalabyye.

"allting kommer bli bra till slut"

    Datum: 2012-04-18 • Klockan: 20:53:00
HEJ, sorry för det oerhört givande inlägget som slängdes in på bloggen igårkväll. Hade lite ryck, var extremt rastlös och dampade lite över allt skolarbete. MEN nu känns veckan faktiskt lite hoppfull igen. Klarade dagens historiaprov, fick A på både samhällsuppsatsen och matteprovet. Var på Zumba i eftermiddags, lagade sedan middag till mig själv i en timme. Stekt kyckling med timjan + fullkornsris + någon egenkomponerad sås + morötter. Men puss, kärlek, kram, gooooz och allt det där, tjarå! (Bara två prov kvar denna veckan!!!!!! :D:D:D)

deee naaadaaaa

    Datum: 2012-04-17 • Klockan: 17:45:05
MEN vet inte VAD jag SkA skriVA oKKKKkkKkkKk????

en rubrik är inte värd mer än 5 minuters tänkande

    Datum: 2012-04-16 • Klockan: 21:30:34
Är inte så aktiv at the moment på bloggen som ni säkert märkt.
1, har inte haft tid, seriöst, vet inte hur jag lyckas men på något sätt lyckas jag ha massa att göra 24/7.
2, har en skitvecka, eller min skitvecka börjar det rättare sagt nu. Har så ooootrooooligt mycket i skolan denna veckan. Allt hamnade just nu.
Och när man har så oooootrooooligt mycket att göra brukar det för min del bli att man inte gör ett skit. Man sitter bara där i slutet av kvällen med en stor jäkla ångest. Och eftersom att skolan tynger ner en så orkar man heller inte fota, blogga, göra vettigt stuff, liksom. Aoorrfuhggfhg, går och lägger mig nu, natti.

chokladcravings

    Datum: 2012-04-15 • Klockan: 20:19:56
Efter att JAG lyckats åstadkomma maten på bilden så vet jag inte riktigt vad som hände. Fick ett sånt galet craving efter choklad. Händer aldrig... Tror det är för att jag börjat träna, man får tydligen ökad aptit, HAHA. Så efter att jag dampat på twitter om choklad lyckades jag få pappa att sällskapa mig på en liten promenad till Coop för att köpa choklad så den ligger bara nu och väntar på mig... mohöhööö. SES, vill äta choklad nu, omg.

mysig enkel lördag

    Datum: 2012-04-14 • Klockan: 21:34:18
Denna lördagskväll spenderas nerbäddad i sängen, så. galet. skönt. Har varit igång hela veckan och så nu äntligen lite ensamtid för mig själv. Tar mig igenom avsnitt efter avsnitt av Grey's Anatomy. Den enda serien jag faktiskt orkar bry mig om. Men ni får ha det så chill, puss.

Lördagsglass - check

    Datum: 2012-04-14 • Klockan: 13:40:30
Om ni ej smakat på denna - gör det! U n d e r b a r. Chokladglass blandat med vita och mörka chokladbitar + nötter.

En försommarkväll i juni

    Datum: 2012-04-13 • Klockan: 21:30:24

varm choklad med marshmallows

    Datum: 2012-04-12 • Klockan: 21:05:59
Iphone 4S + instagram
Denna grymma torsdag har innehållit två fikor, flera timmars shopping och två timmars träning. Tack till Johanna för dagen! Imorgon har jag äntligen inga tider att passa, kan sova tills jag vaknar i princip. Men mer om det ska vi inte ta nu så avslutar detta inlägg istället genom att säga TJAAAARÅÅÅ BITCHEEEESSSSSS.

värt påsklov trots allt

    Datum: 2012-04-11 • Klockan: 21:50:55
Har haft en grym dag. Mötte Evelina utanför Universeum klockan 11. Ja, förskolebarnens paradis, vi var i stort sett de enda ungdomarna där... men aja. GRYMT KUL ÄNDÅ. Om ni inte vet vad det är så är det en stor anläggning i Göteborg som innehåller massa akvarier, en regnskog, experimentverkstad och bla och bla och bla.

Och herregud vad lättskrämd man kan vara. Båda fick hjärtattack av en låtsasdinosaurie och sedan av någon garderobsskit. (vet att ni ej fattar) och jösses vad jag är klumpig som lyckades gå in i en glasvägg.
Efteråt inhandlades det lite delikatesser. (omgomgomgomgogmofmomfgogmogomgm <333)
Sedan snackade vi ut i tomma intet via bambuser. NÅGRA AV ER KOLLADE OMG. Och Evelina som tagit båda bilderna lekte med min kamera.

Sedan tränade jag. HEJ TRÄNINGSVÄRK <33333

kolla om ni vill ba

    Datum: 2012-04-11 • Klockan: 14:51:12
http://bambuser.com/v/2544302

minnen från förr

    Datum: 2012-04-10 • Klockan: 23:33:42
Går igenom mappar från 2010 och blir nästan lite deprimerad över att det känns som att jag på vissa plan var bättre på att fota förr. Är jag patetisk? Det var nästan lättare då man bara hade kitobjektivet 18-55. Men ändå, jag vet att jag har utvecklats så borde inte tvivla. Aja, ska fortsätta skratta, sakna, hata, gråta, älska och leta ♥

deeet finns ett ljus som aaaldrig släcks

    Datum: 2012-04-10 • Klockan: 17:14:17
Från mormors begravning.
Sdfafgshgfdj tja. Testade Sportlife i förmiddags, frikort ni vet, hela gymmet var rosa?????? Sedan pluggade jag rumpan av mig och nu så ska jag strax åka in till stan för att käka grekiskt. ÅH <3. Behöver släpa med min lillebror också, möööööh, aja, han är ju söt, trolololo, och jobbig, eheheh, tjahejdåååå.

gult är fint

    Datum: 2012-04-09 • Klockan: 13:57:01
Jag hoppas att ni har haft en bra påsk med god mat och grymma påskägg. Om ni nu firar påsk! Min påsk var väl lite halvkass så att säga. Svimmade två gånger, hade konstant huvudvärk, halsont och yrsel hela påskafton och dagen efter. Lyckades äta lite rökt lax och lite godis i alla fall! Men mår bättre nu, tack för att ni faktiskt stannar kvar trots uppdateringsbristen♥
Btw så gästbloggade jag precis hos Hanna, så check her blog out if u know what I mean.

SC: Spring Fever

    Datum: 2012-04-08 • Klockan: 21:00:00
Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

happy easter

    Datum: 2012-04-07 • Klockan: 13:36:40
Har lyckats bli sjuk nu lagom till påsk, därav den dåliga uppdateringen. Men vill i alla fall säga GLAD PÅSK till er. Ha en kanondag med massa godis och allt som påsken innebär!

efterlängtat påsklov

    Datum: 2012-04-05 • Klockan: 18:06:37
Bild från förra påsk.
GISSA VEM SOM HAR PÅSKLOOOOOV?! Jag. Ä n t l i g e n. Är väl inte direkt supertaggad inför lovet, ska ingenstans. Förra påsk åkte vi iväg till Lysekil med husvagnen och hade det gos. Men alltså att slippa gå i skolan under 10 dagar är väl fantastiskt? Behöver plugga men... we'll see about that. HEH.

ut med tungan, som vanligt

    Datum: 2012-04-04 • Klockan: 16:13:26
Här har ni tönten herself. Alldeles strax är det dags att möta älsklingsjohanna på vår fina älsklingskorsning i kära älsklingsgöteborg för att sedan dra på ett älsklingspass på älsklingslife. ZUMBA. Ni måste veta vad det är från tv-shop?! I alla fall, min taktkänsla har avlidit nu i senare år så känner mig mest klumpig och jobbig på zumba-pass, men whatever, haha, någon liten skit kanske får ha det kul som kan kolla på mig när jag försöker mig på de afrikanska dansstegen... pöss.

lite från vardagen igen

    Datum: 2012-04-04 • Klockan: 10:31:45
HEJHEJHEJ har svenska och är klar med uppgiften så passar på att blogga. Är hungrig som tusan, har idrott innan mat SÅ #%!∞$!!!. Och förresten. Ordet "matsal" är så sjukt tråkigt. Gör som göteborgarna och säg "bamba". Bamba är kärlek, den som inte säger "bamba" här i Göteborg är lika med DÖD. Möhööööö fuuuuu huuungriiggggrrggrgrgrg bäääähäää....

stressar fast ändå inte

    Datum: 2012-04-02 • Klockan: 20:01:58
Alltså jisses vad jag stressar nuförtiden! Efter skolan drog jag in till stan med lite fint folk, fick sedan stressa hem, slänga i mig lite yoghurt och bege mig till gymmet där jag tog ut mig rejält. Begav mig hemåt, duschade, stack till ICA och köpte världens bästaste nya beroende och middag. Mums? - ja for helvede.

mamma

    Datum: 2012-04-02 • Klockan: 10:59:47
Du är bäst.

Fototips: Porträtt

    Datum: 2012-04-01 • Klockan: 21:00:00
Satt en stund och funderade lite över vad jag egentligen tänker på när jag står med kameran framför någon som ska fotas. Så jag tänkte dela med mig av det till er. Here you go, fototips: porträtt. 
  • Välj en stor bländare/litet bländartal (ex f/1.8, jag brukar oftast använda f/2.2) för en oskarp och suddig bakgrund. Ju längre bort motivet står i förhållande till bakgrunden desto oskarpare bakgrund.
  • Placera motivet framför en ren bakgrund. Röriga bakgrunder är BIG no. T.ex. ska du inte placera motivet framför ett villaområde, hellre framför en lugn skogsdunge.
  • Ha inte för mycket luft ovanför huvudet.
  • Kapa inte leder, t.ex. ta inte med en halv hand i bilden.
  • Låt gärna bli att placera motivet i mitten av bilden, sjukt motivet lite åt vänster/höger för att få en intressantare bild.
  • Utgå från att ögonen ska vara skarpa.
  • Jag brukar använda autofokus och välja att ha fokuspunkten i mitten. Jag riktar sedan fokuspunkten i mitten på ett av motivets ögon och därefter komponerar jag bilden.
  • Beröm och skoja med modellen för att få denne att känna sig bekväm och guida hur han eller hon ska stå och göra.
  • Objektiv med brännvidden 50mm när man ska fota porträtt är ♥♥♥. Men det är ju egentligen en smaksak.
  • Börja med att ta testbilder för att kontrollera inställningar och så att ljuset i ansiktet ser bra ut.
  • Molniga dagar är toppen att fota porträtt! det ger ett mjukt ljus och ljuset sprider sig jämnt i ansiktet på modellen.
  • Vid solsken är reflexskärm att rekomendera men även på molniga dagar kan reflexskärm vara bra, man får ett finare blänk i ögonen!
  • Våga gå närmre och experimentera lite! Kanske ta med lite blad i förgrunden?
  • Det kan vara bra att i efterhand kanske ljusa upp ögonen och eventuellt skärpa till i något bildbehandlingsprogram.
  • Fota i RAW (om du har något program som klarar av sådana filer). 
Man måste inte följa alla regler och tips till punkt och pricka men så som man säger; man måste kunna reglerna för att kunna bryta dem!

första april

    Datum: 2012-04-01 • Klockan: 19:42:47
Det är april nu. SÅ GALET BRAAAAAA. Gillar dock inte första april över huvud taget. Vid 00:40 inatt hade jag redan blivit lurad två gånger, förstår ni eller? Usch. Men denna dag är snart över som tur är! Ska ta en dusch och sedan mysa framför tvn med mamma. Fototips kommer upp ikväll!

man lär sig inte alltid av sina misstag

    Datum: 2012-04-01 • Klockan: 18:22:56
Här har ni vad jag har haft för mig då jag ej bloggat. Både jag och Linnéa fann en viss kärlek till Stena Lines tjockisjackor som ni kan se. Folk tittade undrande på oss men aja. En himla massa promenader blev det... Kall men solig helg nyttjad till fullo!