Alla dessa försök till videobloggar...

    Datum: 2012-01-30 • Klockan: 15:55:52

Det var längesedan det dök upp en videoblogg här, det är jag medveten om. Men har försökt flera gånger och det har bara resulterat i alldeles för pinsamma eller alldeles för tråkiga för att visa. Hade faktiskt kvar lite försök på datorn så låter er se några blandade klipp på det. Ett av klippen är från nyår om jag inte var så tydlig med det! Skäms lite...

SC: Disney

    Datum: 2012-01-29 • Klockan: 21:00:00
Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

bättre än på cirkus

    Datum: 2012-01-29 • Klockan: 13:25:10
Haha, två bilder från clownincidenten på drottningtorget igår. Clownen höll alltså på att dirigera trafikanterna och bilarna som gick och åkte över övergångsstället. Ordningsvakterna kom och clownen föll ner på knä, slängde ut en leksakspistol ur fickan och hoppade sedan upp i den ena ordningsvaktens famn. Bästa skrattet på länge fick vi där kan man säga...

härliga lördag

    Datum: 2012-01-28 • Klockan: 21:51:47
Har haft en grym, grym, gryyyym lördagskväll tillsammans med Emma & Evelina! Vi träffades utanför Jensens Böfhus och stod i kö i någon halvtimme för att få ett bord, men sååå vääärt. Åt mat, snackade, hade det allmänt awesome helt enkelt. Vi drog sedan vidare för att skåda lobbyn på det nya lyxhotellet i Göteborg, Clarison Hotel om jag inte minns fel. Men på vägen dit stötte vi på väärldens grymmaste clown som dirigerade trafikanterna på drottningtorget, vi typ dog. Han blev sedan tagen av polisen. Sedan skådade vi lobbyn som planerat, stod ute i kylan och snackade och avslutade det hela med Starbucks. Grymt som sagt. Detta ska göras igen fast inklusive Amanda.

Har lärt känna dessa två underbara människor via twitter. Det är sjukt egentligen. Twitter har gett mig så sjukt mycket. Att börja twittra var ett av de bästa besluten i mitt liv.

flygande änder

    Datum: 2012-01-28 • Klockan: 12:55:20
Well hello theeere. Älskade lördag eller vad säger man. Sitter och fryser i vardagsrummet och väntar på att klockan ska bli 17 då jag drar in till stadeeen för att träffa Emma och Evelina. DET ÄR SÅ FRKKNN KALLT. Gasfjagrrejasetrwa.
Och sedan så bara undrar jag lite vad ni vill se i bloggen? Och om ni vill ha fototips, redigeringstips etc får ni säga vad ni vill lära er för jag har ingen aning. Och inga idéer heller för den delen. Så vad önskas?

periodare

    Datum: 2012-01-26 • Klockan: 17:36:45
Tror att min laxperiod är över. Och med laxperiod menar jag att jag har ätit lax fyra gånger i veckan under de två senaste månaderna. Är en sann periodare med ca allt. Musik, mat, eftermiddagssysslor, klädstil, humör m.m. Är beroende av något under en tid och sedan påbörjas ett nytt beroende. Någon som känner igen sig? Just nu är beroendena minttuggummi, müsli och citronpeppar. Kul liv man har.
Men ska faktiskt käka lax idag, var så längesedan, det är verkligen beeezt.

ja, jag gillar politik

    Datum: 2012-01-26 • Klockan: 12:52:20

Sitter i skolan och har ett av de bästa ämnena, samhällskunskap. Tycker att det är kul med politik faktiskt. Mini-inlägg blir det, ska fortsätta lyssna på läraren. Tjarå.

dagarna rullar på

    Datum: 2012-01-25 • Klockan: 21:18:46
Önskar seriöst att jag kunde blogga åtminstone 2 ggr/dagen men har knappt några lediga stunder längre. Skolan tar upp det mesta av tiden, känner att jag måste fokusera på den. Gjorde bara en liten paus i det eviga ekvationspluggandet för att blogga. Men idag har dagen bestått av köldskador, inlåsning av mina egna nycklar i skåpet, toabesök och ätande på restaurang med pappi. Puss!

jag gliiider

    Datum: 2012-01-24 • Klockan: 19:53:32

Morsning korsning. Slutade tidigt idag och drog sedan och testade Friskis & Svettis som har Öppet Hus nu i några dagar. Var väl helt okej men föredrar att simma faktiskt. Så mycket friare, typ glida runt i vattnet, fundera och känna att man tränar det mesta istället för att dö halvt i en sal som stinker svett. Eh. Men kanskekanskeee köper kort i någon månad och testar lite noggrannare.

solens sista strålar

    Datum: 2012-01-23 • Klockan: 17:09:38
Från Öland i somras. Linnéa på bilderna.

Produktiv måndag helt enkelt

    Datum: 2012-01-23 • Klockan: 12:40:20

Stannade hemma från skolan idag.
Kände att det behövdes. Vill inte riskera att bli mer förkyld och behöva stanna hemma fler dagar. Men är produktiv idag i alla fall. Är snart klar med allt skolarbete som behövde göras. Sedan ska jag kolla igenom mappar från 2011 och försöka intala mig själv att jag inte är helt kass på att fota som jag ofta känner mig, hehe, man måste bara älska mina problem. + lite andra grejer. En bra måndag skulle jag nog summera det som.

zayer crib

    Datum: 2012-01-22 • Klockan: 16:59:50

TJOLAHOPP DÅRÅ.
Har kommit hem nu efter att ha spenderat massa roliga timmar hos Assal. Vad gjorde vi då i ett tomt hus en lördagskväll? Åt lax, dansade som galningar, tog hemska kort på oss själva, tittade på skräckfilmer och snackade. Livnärde mig på cashewnötter och ramlösa, åh♥ Vi gick och lade oss vid 5 efter att ha avslutat med att titta på Never Say Never så det var näääjz. Glömde av min förkylning också, fint.

att hålla humöret uppe

    Datum: 2012-01-21 • Klockan: 13:14:16

Nu har jag sjunkit så lågt att jag poserar med ett näsdukspaket i handen, japp. HATAR, HATAR, HATAR DENNA FÖRKYLNING. Bara förstör. Dessutom är det på gränsen till snöstorm ute och mitt fönster håller på att bli igensnöat. Idag, trots min förkylning, ska jag till Assalisen och laga mat, fota, se på skräckfilmer och mysa. Ska smitta henne <33333. Ska fara iväg till henne nu så vi skrives när jag kommer hem imorgon. Om mitt hjärta fortfarande slår det vill säga.

sådär mysigt förkyld

    Datum: 2012-01-20 • Klockan: 17:17:45
Tamron 90mm f/2.8

ÅH HELG, du äro kommen.
Halsen gör ont, är snuvig och är skittrött men whatever. Ska inte deppa på en fredag inte! Vad ska jag göra ikväll då? Ehm, inga andra planer än att skypea med min lille skåning. PLUS sitta invirad i massa filtar i hopp om att bli frisk. Ha en fin fredag, pusshej.

väggkalender

    Datum: 2012-01-19 • Klockan: 19:56:33

Beställde för några dagar sedan en väggkalender hos JapanPhoto. Enkelt som tusan. Man väljer bara bilder och kan designa sin kalender hur man än vill. Till januari 2012 valde jag en bild från januari 2011 och så vidare. Gjorde så för att bli mer peppad, kul att se att man faktiskt har utvecklats. Även om det kan vara svårt att tro det själv. Hihi, kul att kryssa för dagarna också.

soft

    Datum: 2012-01-17 • Klockan: 18:55:45

3 bilder från en och samma sommarmorgon, klockan 7. Vill hoppa in i mittenbilden tror jag faktiskt. Linnéa på bilden. Mys, fint, bäst, grymt, minnen.

jag går i tröjan du hatar

    Datum: 2012-01-16 • Klockan: 21:55:18
Random, ohja. Fotar inte så mycket för tillfället.

Har hela eftermiddagen tvingat mig själv att läsa ut en bok. Skoluppgift etc, varför skulle jag annars läsa? Hehe. Och det är klart nu och gawwwssdddsd vad skönt. 1 uppgift av 723 andra avklarad denna terminen, tjohej!
Annars då? Mitt liv är rätt så okej för stunden. Går i skinnjacka och Converse vilket är mitt sätt att finna lyckan i livet. Lyssnar på peppande musik och har börjat simma regelbundet. Äter massa müsli, har börjat använda eyeliner, fotar lite analogt, tuggar massvis med minttuggummin och längtar till våren. Fint det.

vi jobbar på bra på lektionen

    Datum: 2012-01-16 • Klockan: 13:10:25

Den som kollar hela... borde ta och göra någonting åt sitt liv♥ Men såhär kan VISSA lektioner gå till så att säga.

sc: feelings

    Datum: 2012-01-15 • Klockan: 21:00:00

Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

från iphonis

    Datum: 2012-01-15 • Klockan: 18:39:13

Lite från instagram den senaste tiden.
1. åkte bil / 2. har blivit beroende av mackor med ost, tomat och citronpeppar / 3. selma / 4. solnedgången när jag gick hem en dag / 5. ett skoträd / 6. davids tårta / 7. göteborgshjulet som nu inte står på den platsen längre / 8. promenad i converse.
Klockan 21.00 idag publiceras Sunday Challenge som vanligt.

svanar

    Datum: 2012-01-15 • Klockan: 15:44:44

Bilder från februari 2011 som jag fortfarande faktiskt gillar.
Har väldigt svårt för att gilla bilder som jag fotade för bara några månader sedan. Fotade i jpeg då vilket gör mig extremt irriterad. Men datorn jag hade då klarade inte av att läsa rawfiler och var helt enkelt för dålig, menmen. Kom i alla fall precis hem från en promenad. Gick bredvid en sjö, vid en skog, i ett villaområde, på en grusväg och på sidan av en 70-väg - så fint så. Uppdaterar senare. ♥

du var ful

    Datum: 2012-01-14 • Klockan: 13:36:40

Nu försvinner julen på riktigt. Äntligen, hehe. Hejdå världens mest snedaste julgran. Ska på släktkalas för min lillebror nu. Såååatteeeh, pusshej och det var allt för mig.

lätta moln

    Datum: 2012-01-14 • Klockan: 09:03:08

Gammal bild - ny redigering. Förra versionen.

Sov hos Johanna inatt och hon skulle nu på morgonen åka in till sin skola för att göra ett prov och det är anledningen till att jag är vaken klockan 9 på en lördag. Klockan. Nio. Lördag. LÖÖÖÖRDAG. Funderar lite smått på om jag ska gå och lägga mig igen... huummmm.

nikon?!

    Datum: 2012-01-13 • Klockan: 15:46:57
Nikon d3000 + 18-55/3.5-5.6 VR

Hade typ världens bästa lektion idag - fotolektion. Första riktiga som vi haft. Galet kul. Vi jobbade i par och fick låna en Nikon d3000. Eh, jag stannar nog kvar hos Canon känner jag... Vi skulle fota i jpeg vilket jag verkligen inte gillar. d3000 verkar dessutom fixa till bilden extra mycket direkt i kameran?! Whatever. Så på bilderna är då Lovisa aka Loviii. I vår ska jag fota dig, ok?! HAHA.

Kan ju säga det att jag saknade min kamera + älsklings-50/1.4 en del under den timmen...

hearts

    Datum: 2012-01-12 • Klockan: 18:49:14
BARA RANDOMZZZZ HJERTAN
Skola som vanligt idag. Woho etc. Eller inte. Meeen vi slutade tidigt så det var ju bra. Har även turen att det ligger en simhall nästan bredvid skolan och har simkort så gick dit och simmade efter skolan. 2km blev det där. Det är så skönt liksom, tänka igenom livet där i vattnet liksom. Fina fêsken.

be positive

    Datum: 2012-01-11 • Klockan: 13:24:18
Från maj.

VET NI VAD?! Kom inte försent till spanskan idag som började 8.00. Kunde faktiskt koncentrera mig på svenskan. Trillade inte på idrotten. Och det är 6 plusgrader ute. Och jag har bara en lektion kvar som är historia. KÄNNER MIG FAKTISKT LITE POSITIV. Tror seiöst att jag är en gnutta schizofren.

kyrkogård

    Datum: 2012-01-10 • Klockan: 19:44:45

Påbörjade för ett bra tag sedan den här bilden men orkade aldrig göra klart den. Det var liksom helt spontant. Var på en kyrkogård på natten och ställde kameran på en sned mur och tog tre bilder på samma motiv. En med korrekt exponering för gravstenarna, en med korrekt exponering för himlen och en som var lite emellan och la ihop allt i photoshop. Orkade sedan inte fortsätta med bilden pga att det var för pilligt och för att jag var lite bitter över att jag inte hade haft med mig stativ den natten, haha. Men hann såhär långt iaf. Men aja.
För övrigt är skoldag 1 av 98 (tror jag?) avklarad. Bara 97 kvar då. :)))))))

fotandes siluett

    Datum: 2012-01-10 • Klockan: 07:28:46
Från i somras. ♥

Då var det dags för skola igen då. Må denna termin gå fort, haha. Försöker vara positiv även om mitt hår ser ut so en lejonman... ghsodbldfiwe. Hejdååååå.

en påtågel, flera påtåglar

    Datum: 2012-01-09 • Klockan: 17:54:57
Från Gran Canaria 2010. Spanjorerna kallade dom för "påtåglar".


snö är trams

    Datum: 2012-01-09 • Klockan: 16:10:39

Idag kom den första riktiga snön till Göteborg kan man nog säga. Blev lite smådepp när jag såg det. Till skillnad från december då jag ville ha snö mest av allt. Har tröttnat på snö även om det inte har varit någon i år fram tills nu... Har i alla fall snöat hela dagen och marken är vit, ugh.

pentax me super

    Datum: 2012-01-08 • Klockan: 17:52:23

Har länge känt att jag behöver en utmaning när det gäller foto. Att ha bredare kunskaper etc så idag fick jag äntligen köpt film. Fota analogt är det alltså som gäller! Kameran är pappas gamla Pentax ME Super så det blir nog najs. Är lite väl excited känner jag. Och detta är ju t.o.m fullformat så slipper cropfaktorn som jag har på min vanliga älskling. SÅ JAAAA. Kanske ska testa imorgon men kan ju inte fota som en galning direkt. Dyrt. Haha!

travel the world

    Datum: 2012-01-08 • Klockan: 03:54:00

Känner hela tiden att jag vill ut och resa nuförtiden.
Till något varmt land där man kan vandra omkring, uppleva kulturen, fota och leva livet. Orkar seriöst inte Sverige. Vardagen är så tråkig. Och man kanske ska ta och sova nu kanske? Och drömma.

4 månader kvar

    Datum: 2012-01-07 • Klockan: 20:57:53


david

    Datum: 2012-01-07 • Klockan: 09:37:03


Vakna? Gick upp alldeles för tidigt idag för att väcka min lillebror med tårta på hans 13-årsdag. Men det är väl trevligt att fixa till sin dygnsrytm lite antar jag. Galet förresten, ser min lillebror fortfarande som 10, 11 år. Iih, han är liksom stor nu... hjälp.
Update: Nej, jag har inte gjort tårtan, haha!

SPEGLINGAR

    Datum: 2012-01-06 • Klockan: 22:41:00
Någonstans i Göteborgs hamn. 

ORANGE

    Datum: 2012-01-06 • Klockan: 18:27:18

Idag så har jag glott på Grey's Anatomy heeeeeela dagen. Det är den enda serien som jag tittar på faktiskt. Kände mig lite utanför för ett tag sedan när några kompisar satt och snackade serier och jag ba..... vad är oth? Vänner? Va? Hoho, men ja, hejdå.

MIN MAMMA? (svar på frågor)

    Datum: 2012-01-05 • Klockan: 19:39:40
"Hej, jag undrar hur ofta du bor hos din mamma? För du har skrivit att du har skilda föräldrar men man får aldrig höra något från din mammas sida?"
Jag bor hos min mamma varannan helg. Hon bor 4 mil utanför Göteborg och jag orkar inte åka den biten varje dag när jag ska till skolan så därför bor jag hos pappa på veckorna. Innan bodde jag där även på veckorna men inte längre nu när jag går gymnasiet. Helgerna då det är Sunday Challenge är jag hos min mamma! De skilde sig när jag var 7 år för övrigt och mamma är gift!

"Om jag skaffar ett objektiv som är bättre 'på närbild' kan jag rikta den mot mig då och ta bild? Och kan man få en bra bild/skärpa om man inte använder blixt? Allt blir så suddigt utan blixt..."
Nej, det ska verkligen inte behövas ett nytt objektiv! Vad har du för objektiv? Om objektivet har en brännvidd under 35mm så ska du kunna fota dig själv. Annars lär det vara något fel. Nej, jag använder i stort sett aldrig blixt när jag fotar. Se till att det finns bra med ljus och att du ser till så att motviet du ska fota är i fokus. Och använd en mindre bländare, t.ex 5.6, om ljuset tillåter. Men som sagt, vad har du för objektiv och kamera? Skrev ett inlägg om att fota manuellt för ett bra tag sedan, här.

silkesmasken lind

    Datum: 2012-01-05 • Klockan: 16:14:14

Spenderar dessa dagar innan skolan startar med att springa omkring i skepnad av en silkesmask.
Ungefär. Tänker nästan inte göra ett skit fram tills den tionde januari då skolan startar igen. Annars kommer antagligen även vårterminen sluta i misär. Teeeheeee. Men nu ska jag faktiskt ta på mig vanliga kläder. Man får inte ha för mycket av det goda liksom. Bjussar på den högra bilden alltså...

en viss längtan

    Datum: 2012-01-05 • Klockan: 15:14:17
Genom bilfönstret påväg till Falkenberg i somras.

Brukar tappa fotolusten totalt såhär års. Nu skulle jag förklara vädret som förlängd höst. Det är blött, kallt och jag har ingen vidare lust att gå ut och fota gråa moln och kala kvistar. Sådant har man sett förr. Så hoppas det är okej med er att jag lägger upp bilder från sommaren och så kan vi längta oss bort lite. Fast egentligen så är det inte så långt kvar till sommaren.

2011 ÅRSRESUMÉ

    Datum: 2012-01-04 • Klockan: 20:03:01
Januari: Året började toppen med nyårsfirande tillsammans med familjen, Linnéa och hennes familj. La hjärtan i gröten och tyckte det såg fint ut. David fyllde år och fick en specialtårta. Gjorde lite müsli. Drack en del varm choklad i världens finaste mugg. Såg på en fin solnedgång vid Hinsholmen.
Februari: Promenerade mycket denna månaden. Köpte blixt till kameran - bra köp! Var och såg på Melodifestivalen i Scandinavium. Jaa... Fotade fåglar och gillar många av bilderna än idag (har svårt att tycka äldre foton som jag tagit är fina). Åkte till Danmark och bodde på badhotellet The Reef.
Mars: Hade den bilden som header ett tag. Våren började visa sig. Gick på en galet lång promenad med mamma. Köpte världens finaste skor som jag älskar än idag, nu är de dock väldigt slitna. Gjorde en ganska så ful tårta till pappa. Supermånen som skulle förstöra jorden var varken extra stor eller förstörande.
April: Fotade lite med Linnéa. Åkte ut på cykelturer. Fotade min frukost. Fick hem ett Canon-nyckelband i samband med en tävling som Lina Flodins hade - bandet sitter på mina nycklar än idag. Åkte till Lysekil över påsken. Såg på en ganska dålig cortege.
Maj: Händelselös men soft månad. Köpte mitt älskade 50mm f/1.4(♥). GAAAAWWWD SÅ GOTT DÖÖÖR, ja, grillade än del. Såg Veronica Maggio på Liseberg som ca alla andra Göteborgare gjorde. "Klipp bara av skiten" sa jag och så blev det, sedan jag ångrade mig. Båtturer.
Juni: Vaaaatteeeeeeen, bad och så. Åkte till Kungsö över dagen - en av de finaste platserna i Sverige. Åt jordgubbar från Belgien vilket resluterade i en helvetesnatt med kramper, ville dock inte åka in till sjukhuset. Fotade Johanna lite. Midsommarfirande i Arild, Skåne. Åkte till Köpenhamn för ett besök på Zoo. Bra månad.
Juli: Vinbärsplockande, kallar det slavgöra men om man vill ha gelé så får man leken tåla. Åkte till Öland men bästis. Där satt vi på stranden, pratade, löste korsord och såg solen gå ner. Den tröjan fick en del uppmärksamhet kan man ju säga, HAHA. De två bästa veckorna 2011, helt klart. Len sand. Var brun och glad. Awesome månad.
Augusti: Hade fina Converse osv. Var på cirkus som för övrigt sög. Gosade lite med farfars katt. Lekte med ljus. Fotade lite droppar. Började gymnasiet!
September: Finaste Selman. Fyllde år och blev ett fisheyeobjektiv rikare. Var på begravning för farfar. Sa hejdå till farfars katt som skulle flytta upp till Dalarna. Var på bokmässan. Köpte en iPod Touch 4g och fick adoptera en MacBook PRO av skolan.
Oktober: Åt på bästa grekiska restaurangen. Kameran fick följa med till skolan en dag. Sunday Challenge startade. Fotade frukosten. Strandbesök. Sista blommorna för året.
November: Besökte kyrkogården på Alla Helgons Dag. Fotade lite med Linnéa. Gjorde pannbiff på Fars Dag. Var i Skåne för urnsättningen av farfar. Smutsade ner mig i samband med Sunday Challege. Min älskade iPhone blev min.
December: Det var varmt och man kunde utan problem gå barbent. Den första snön kom lika snabbt som den försvann. Julen sa hej. Blev väl lite smått förälskad i min OnePiece tror jag. Sedan var 2011 slut.

April, maj, juni och juli är helt klart mina månader.





SKRATTAR LIKA MYCKET VARJE GÅNG

    Datum: 2012-01-03 • Klockan: 20:21:07


PRÄSTKRAGAR FRÅN JUNI

    Datum: 2012-01-03 • Klockan: 16:45:13
Om jag saknar sommaren? NEEEEJDÅÅÅÅÅÅÅ.

Har äntligen fått ordning på min hårddisk så nu ligger alla bilder från 2011 där, skönt som tusan. Nu slipper jag känna att ett helt år skulle gå förlorat om PC:n här hemma hade kraschat. Har by the way suttit i 10 timmar nu och rensat hela 2011. Så ett tips då: rensa noggrannt varje gång efter att du fotat. HAHEHO.

REDIGERINGSVIDEO

    Datum: 2012-01-02 • Klockan: 20:07:20
Det är ett par som har frågat efter hur jag redigerar mina bilder så jag har nu gjort en video där jag visar hur jag gör. Så om ni är intresserade får ni väl kolla. Men sedan så kanske det vore kul för er om jag visade något photoshoptips någon gång, sååå jag undrar vad ni skulle vilja lära er? :)


FYRVERKERIER

    Datum: 2012-01-02 • Klockan: 13:29:10
GöteborgsPostens fyrverkerier.

Jag antar att ni redan har tröttnat på alla fyrverkeribilder som läggs ut på bloggar. Haha. MEN WHAteVERrrR. På bilden längst ner till höger kan man se fyrverkerierna försvinna upp i dimman. Men det var fint att se ändå.

RÖK

    Datum: 2012-01-02 • Klockan: 11:43:58
Från Göteborgs hamn.

SC: Happy New Year

    Datum: 2012-01-01 • Klockan: 21:00:00

Jag, Louise, Towe, Lovisa, Anna och Emma har tillsammans startat en fotoutmaning, Sunday Challenge, där vi varannan söndag tolkar ett bestämt tema. Här hittar du vår flickrgrupp om du vill kika på de andras bidrag eller så klickar du på namnen här ovanför. Utmaningen varar i ett år. Enjoy!

DET VAR DET

    Datum: 2012-01-01 • Klockan: 15:38:31

Fotade ni fyrverkerier igår eller? Jag och pappa var nere vid hamnen, vid Göteborgsoperan, för att fota GöteborgsPostens stora fyrverkerier. Blev dock inte särskilt bra på grund av sjukt mycket dimma som låg över hela Göteborg. Man såg bara halva fyrverkerier liksom, resten var uppe i dimman. Lite synd men det finns ett nästa år också! (om nu inte världen går under, haha). Men ni kommer väl få se någon bild. Resten av nyår spenderade jag hos mamma, åt mat och sköt upp fyrverkerier osv. Hoppas att ni fick en bra start på 2012 i alla fall!

TACK 2011

    Datum: 2012-01-01 • Klockan: 01:12:41

Taggar 2012 som assnygg. Tahahaha, nah. Men det är 2012 nu, gal1. Men samtidigt så extremt härligt. 2011 var både ett pissår och ett underbart år för mig. Pissår pga saker som hänt och att jag har fallit ner i "depressionsgropar" den större delen av hösten och vintern. Men samtidigt ett underbart år. De sista veckorna i nian var för mig underbara. Sommaren på Öland var fantastisk. Att jag började twittra och lärt känna sådana underbara människor där. Louise, Peter, Atti, Emsi, Alma, Freddy och massa fler -> kolla min länklista för faen! Ni är underbara ALLIHOPA. Och började gymnasiet vilket har resulterat i både lyckorus och depression. Träffat nya underbara människor där också! Assal, puss på dig. Och ni andra, ni vet vilka ni är.
2011 har jag främst blivit mognare, självsäkrare och mer självständig. Jag har vågat mer och har börjat ta mer ansvar själv. 2011 har varit ett enormt viktigt år för mig som person och jag hoppas att 2012 ska hjälpa mig att fortsätta utvecklas på rätt väg. Tihi, tack 2011, jag både hatar och älskar dig. ♥