då var det jul på liseberg, igen

    Datum: 2012-11-23 • Klockan: 22:01:43
Den lediga fredagen började med en god frukost på våfflor och frukt och fortsattes sedan med en tripp till Jul på Liseberg vilket faktiskt var riktigt mysigt. Fejksnö, julmusik, gratis smakprov av godis, nötter, senap, sill och glögg med mera, miljontals ljus, överlyckliga barn och levande renar. Trots mina 17 år som göteborgare har jag aldrig varit och besökt Liseberg under julen. Nu känns det att december börjar närma sig i alla fall och julen är något som jag längtar sönder till. 30 dagar! TRETTIO DAGAR. 

studiofotografering

    Datum: 2012-11-17 • Klockan: 08:42:57
Foto: Lovisa & Elise
Igår blev det äntligen dags för att göra något på fotolektionen som jag faktiskt inte har någon susning om hur man gör. Studiofotografering. Jag gick alltså från att kunna relativt mycket inom foto till att känna mig som en komplett nybörjare. Och det var faktiskt otroligt svårt att få ljussättningen preciiiis som man ville (som den perfektionist man är...) men är väl helt okejnöjd med mitt resultat av Lovisa som badass (som ni kommer få se så småningom). Men nu blir det till att utföra underverk, önskar er en kanonlördag!

tack mamma för din coola jacka

    Datum: 2012-11-13 • Klockan: 21:35:00
Johanna Rodell
Jaha, och då var du där igen Catrine, pysslandes med allt som du inte borde göra då du har ett extremt krångligt och oförståeligt matteprov imorgon. På den tiden då du kunde ha lärt dig de x antal sidorna i matteboken har du istället bakat, tränat, städat skafferiet, handlat, lagat mat, ätit, druckit några koppar te, tvättat kläder, målat naglarna och nu så bloggar du till och med. Allt för att den där andragradsekvationen ska hållas borta från synfältet. Jadå. Så EXTREMT duktig är du. Woop woop!
 
får sammanbrott!!1!11!!! ftsdghjkfsdlfrijk!!!!11!11!1 sghjfk rzschgvhuö.jkb kramar till er.

text, massa text, och lax såklart

    Datum: 2012-11-08 • Klockan: 23:48:00
Fina Evelina på bilderna
 
Känner att jag kanske borde skriva lite mer om mitt liv egentligen. Det är ju trots allt min blogg. Dock händer det väl inte särskilt mycket. Allt verkar flyta på som det ska liksom. Käkade lax som vanligt förut (nej, min laxperiod är inte över) och innan dess avklarade jag veckans fjärde träningspass. Ska försöka hålla mig borta från gymmet i två dagar för att låta musklerna vila och köra på powerwalks istället. Palla ligga på latsidan liksom?
 
Annars då? Mitt extremperiodarhjärta har förutom lax abonnerats av avokado och groddar och mitt konto är så gott som tomt efter alla höstliga inköp så som stickade tröjor och hinkvis med chai. Har en hög med skolrelaterade skitsaker som måste göras och så får snön gärna komma nu så att vi får den överstökad för i år. Eh. Resten av kvällen, ehm, natten, kommer ägnas åt att peppa mig själv, få ihop någon begriplig plan angående hur allt ska hinna göras och kanske till och med skriva klart en lååång uppsatsläxwhoknowsthingy.
 
SÅ där fick ni en text att grubbla över, you're welcome, och nu kan jag även stryka "livsuppdatering" på min to-do-list. Puss liksom. 

"taaaxi!"

    Datum: 2012-11-06 • Klockan: 10:44:23
New York augusti 2012. Times Square.