värt påsklov trots allt

    Datum: 2012-04-11 • Klockan: 21:50:55
Har haft en grym dag. Mötte Evelina utanför Universeum klockan 11. Ja, förskolebarnens paradis, vi var i stort sett de enda ungdomarna där... men aja. GRYMT KUL ÄNDÅ. Om ni inte vet vad det är så är det en stor anläggning i Göteborg som innehåller massa akvarier, en regnskog, experimentverkstad och bla och bla och bla.

Och herregud vad lättskrämd man kan vara. Båda fick hjärtattack av en låtsasdinosaurie och sedan av någon garderobsskit. (vet att ni ej fattar) och jösses vad jag är klumpig som lyckades gå in i en glasvägg.
Efteråt inhandlades det lite delikatesser. (omgomgomgomgogmofmomfgogmogomgm <333)
Sedan snackade vi ut i tomma intet via bambuser. NÅGRA AV ER KOLLADE OMG. Och Evelina som tagit båda bilderna lekte med min kamera.

Sedan tränade jag. HEJ TRÄNINGSVÄRK <33333

   Innan du kommenterar:
   - Jag fotar med en Canon EOS 5D Mark II, du hittar hela min utrustning om du klickar på "kamera" längst upp i menyn.
   - Nej, jag gör inte bloggdesigner men är dock öppen för frågor.
   - Nej, jag vill inte göra något bloglovin- eller länkbyte.
   - Nej, jag vill inte vara med i dagens blogg eller ställa frågor i din frågestund. Tack!



Kommentarer
Louise - Fotografi

BALL DAG. Och du är klumpig och söt som vanligt.

2012-04-11 @ 22:02:48
URL: http://louisejorgensen.blogg.se/
Eve

Dagen var helt underbar, och du är helt underbar!<3

2012-04-11 @ 22:35:36
URL: http://hanssons.webblogg.se/
E M M A

HHAHAHAHAHHAAHAHAHHH CAtRINE GICK IN I EN GLAAAASVÄGG

2012-04-11 @ 22:45:18
URL: http://emmasvard.webblogg.se/
S O N J A F O T O

Verkar ha varit rätt härligt :)

2012-04-12 @ 13:06:50
URL: http://zlokka.blogg.se/
Mimmi

Du måste liveblogga meeeer gånger!! Säger jag bara alltså! :D

2012-04-12 @ 15:18:29
Matilda

Hej Catrine! Jag undrar vad du tycker om objektivet 50mm f/1.4. Jag har läst MÅÅNGA omdömen och det är ganska många som säger att den har en seg AF, att den inte har så bra autofokus på bländare 1.4 och att den vinjetterar bilderna med bländaren 1.4. Är det någonting som du har upplevt med det objektivet? Jag är verkligen supersupersuper tacksam för svar!!!



Sen undrar jag också om man kan fota med 50mm om man ska fota mat, platser, människor, godsaker, platser osv. Ja, om man ska fota allt. Jag ska nämligen till Österrike till sommaren och jag undrar om jag ska införskaffa mig 50mm f/1.4. Jag har sedan tidigare ett 60mm f/2.0 (Tamron) så är det värt att köpa ett 50mm? Sen undrar jag också om ett 50mm på din 500D blir 80mm? Har inte fattat det än för jag har också en 500D. Kram! :)



och som sagt, väldigt, väldigt tacksam för ett svar!

2012-04-20 @ 20:08:24
URL: http://littledays.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback