Prinsessacake

    Datum: 2011-03-30 • Klockan: 19:11:03

Sådär. Tårta till pappa klar! Andra året i rad som jag bakar tårta till honom, andra tårtan i hela mitt liv som jag bakat. Vi får se hur allt smakar tillsammans! Chokladtårtbotten, banan, blandade (konserv, haha!)frukter, hallonsylt och grädde.

Efter en lång skoldag och typ en timmes irrande på willys är jag sjukt trött. Imorgon ska jag och några andra ha café i skolan, chiiiiill. Så det känns rätt bra nu.

Nu ska jag titta på gårdagens avsnitt av big brother (jeffla tv11). Börja inte titta på det, det är så sjukt onödigt. Folk som bråkar, pratar och super liksom. Men det kanske inte kommer nästa år så man får ju passa på, right?


blah blah blah, vi seeees

23:20

    Datum: 2011-03-29 • Klockan: 23:20:00
Hur många gånger måste jag egentligen säga till mig själv att det inte finns mer än 24 timmar på ett dygn? Åh. Hatar att jag är så nedrans tidsoptimistisk. Jag vet att - att börja plugga två dagar innan ett prov inte är smart. Men det är så himla svårt att dra sig ur vanor, i två år har jag i stort sett alltid läst igenom provsidorna för första gången två dagar innan själva provet. Och som vanligt satt jag även idag i 6 timmar i sträck med en ful bok framför ansiktet. Det här suger, jag måste skärpa mig.

Men jaja, som man bäddar får man ligga,

godnatt.

Sommarhy

    Datum: 2011-03-28 • Klockan: 17:13:24
Ge mig tillbaka den hyn liksom. Kan inte låta bli att tänka på sommaren. MEN idag när jag gick hem fanns det i en trädgård massa blommor *överlycklig*. I skolan påminde min spanskalärare att det inte var så långt kvar till sommarlovet och en annan lärare försökte få ihop människor till balkommitén (som är i slutet av nian). Hur kan jag då bara ignorera det faktumet att det är mindre än 3 månader kvar till sommarlov?

Men back to reality, det är nutiden som gäller!
Massa skit den här veckan, men det ska jag allt ta mig igenom. Det finns ju höjdpunkter!

MÅNDAG: Panikplugg till kemiprov
TISDAG: Panikplugg till kemiprov, Utvecklingssamtal
ONSDAG: Kemiprov, Panikskrivning av en berättelse på spanska, Pappa fyller år
TORSDAG: Läsa engelska till Nationella Provet
FREDAG: Vietnamkriget-skrivande
åså får jag klämma in moppeplugg någonstans där....


Nej, nu fortsätter panikplugget, 

hoppas ni har en bättre vecka än mig, punkt och slut.

Yellow

    Datum: 2011-03-27 • Klockan: 13:18:40
Det bästa med denna dagen är att vi ställer om till sommatid idag/inatt! Aaaah, sommar. Har aldrig längtat så mycket till sommaren som jag har gjort och gör den här vintern/våren. SOMMAR, iiih.

Det näst bästa med denna dagen är att jag mår helt okej. Snuvig som tusan men annars är det bra!

+ det är 4 ynka dagar kvar till första april!

Update

    Datum: 2011-03-24 • Klockan: 13:18:23
Hej, ville bara säga att jag inte kommer blogga idag och troligtvis inte imon heller. Mår rent ut sagt piss. Igår morse mådde jag prima och i mitten på dan igår fick jag typ en klump i halsen. Senare på kvällen började jag rysa hela tiden. Heter det frossa??
På wikipedia:
"Detta uppkommer framförallt när kroppstemperaturen stiger snabbt. Ofta inträffar frossa i samband med hög feber, t.ex. på grund av influensa, halsfluss eller lunginflammation."

Asså skit jävla hästskit. Det är sol ute och 7°C. Min rullgardin är nerdragen och jag vill typ dö. Dagen har varit hemsk och det kommer den antagligen fortsätta att vara. Snyter mig, ryser, äter halstabletter utan verkan och ush.

Nu vet ni varför jag inte kommer uppdatera.


Skevt

    Datum: 2011-03-23 • Klockan: 19:36:21

Min bildläxa är klar. Och nu vet ni hur det ser ut när jag ritar. UÖK där med.  Man skulle i alla fall rita av 4 bilder i en tidning. Och jo, jag tog DigitalFoto. Vilken tidning innehåller mer bilder än en fototidning lixom??

Nu ska jag göra spanskaläxan, sedan sätta mig ner och rita. Blev inspirerad. Vill bli bättre. Sedan så är det ju Big Brother... åh, måste tv11 vara så nedrans idiotiska att sända det 22 varje dag? GUUUD, den kanalen förstör mina betyg. DÖ. DÖ. DÖ.
"Men du kan ju se det i efterhand??"
-Nä.
Har ingen direkt argumentation för det.


PS. Ni behöver inte tala om för mig att teckningarna är fula. Jag vet det. DS.
PS2. Inlägget var lixom för att ni skulle få se hur jag ritar. DS.
PS3. Tänkte ni också på att man kallar Playstation för PS2 och PS3? DS.
PS4. Har ni sett fler PS eller? DS.
PS5. Okej... jag ska göra spanskaläxan nu..... DS.

Onsdags-uök

    Datum: 2011-03-23 • Klockan: 17:37:24


En dag som gärna inte hade existerat (förlåt alla ni som föddes idag typ). Gick upp 5.30 -uäk. Hörde på radion en låt som jag lyssnat på i typ 2,3 månader, tänkte "skit, nu kommer den bli värsta nya hitlåten som jag inte längre får ha för mig själv". Och nej, jag tänker tyvärr inte säga vilken låt det är för jag vill ha den så länge som det bara går för mig själv. Jag frågade till och med min lillebror om han hade hört den någon gång, han sa att han inte hade hört den alls många gånger. Åh, hatar sånt, min låt liksom - don't take it from me :(

Fiskmos i bamba med fiskbullesås och överkokt potatis. Sövande SO-lektion och typ sömnpillereffekt på kemi-lektionen. Dessutom håller jag på att bli sjuk. Känns som om jag har en kotte i halsen. UÖK. Jag typ ryser hela tiden också.

Imorgon är det en lång dag. 8.10-15.35 inklusive spanska och idrott (hatämnen).

Förlåt för mitt kassa bloggande men har inte varit en så lyckad vecka den här veckan (hittills).

Nää, nu ska jag lyssna lite till på den låten, innan den förstör hela Sverige. Typ som... vad hette den nu igen... juste, typ som "Gubben i lådan", hela Sverige glömde ju bort alla andra låtar liksom....

The BIG balloon

    Datum: 2011-03-22 • Klockan: 19:55:50
Åh, från i sommras, hittade den på min mobil. Lägg märke till att jag säger "aj" typ flera sekunder efter "the big thing" hände, fullt normalt.


Mount Everest

    Datum: 2011-03-20 • Klockan: 16:18:58

Inte undra på att jag aldrig har något att ta på mig på vardagarna när det är såhär mycket kläder som jag aldrig i livet skulle kunna gå omkring i. Min byrålåda gick precis från höggravid till underviktig. Men nu slipper jag i alla fall att leta så himla länge på mornarna + att jag har en anledning till att shoppa. Thumbs up!

Frukost

    Datum: 2011-03-20 • Klockan: 11:28:32

Jag kanske håller på att dras in i en flingperiod igen. Kanske.

Nyinflyttade

    Datum: 2011-03-19 • Klockan: 12:19:46

Kameraprylarna fick eget boende! Näst längst upp i min hylla, böckerna fick flytta ner en våning, hehe. Dock saknas en del grejer som får flytta in senare, ett linslock, en kontroll med sladd och ett extra batteri. Men de dyker väl upp. (DET ÄR DÄRFÖR MAN SKA HA UV-FILTER, nu när mitt linslock är borta så används ju UV-filtret som ett lock)

Jag fick en fotoidé så nu måste jag bara genomföra den. Utomhus it is, 6 grader sol - jippeeeeyy!

Städ-Fredag

    Datum: 2011-03-18 • Klockan: 20:05:25

Nu börjar Let's Dance men jag tänker inte titta på det längre, Alexander Rybak åkte tydligen ut förra veckan och då ser jag ingen mening med att titta på det. Jag ser liksom inte om någon dansar bra. Jag har gått i Discodans, Pardisco och hiphop. I disco gick jag i 6 år men jag tröttnade.

När vi ändå är inne på idrott.... Jag har även gått i handboll i två år och har ingen aning om vad jag egentligen gjorde där. Jag är liksom ingen atletisk liten skit, jag är en promenadtyp som för det mesta latar sig och då och då smäller till med godisförbud. Men jag lider inte av det, sålänge jag slipper döda min kropp på en löprunda så är jag nöjd!

Nu ska jag fortsätta städa. Resultatet får ni se sen. För en gångs skull tycker jag det är kul att städa... wtf, allvarligt sjuk människa här borta, bota mig!

Babbel

    Datum: 2011-03-18 • Klockan: 18:13:39
Man hör inte vad jag säger i början för att jag glömde stänga av musiken, heheheheheh!

Converse

    Datum: 2011-03-18 • Klockan: 12:51:43

Alla mina converse, och fler lär det bli!! Hmm... den ser lite suddig ut. Den är gjord i photoshop(alltså inte GIMP där bilderna inte blir så värst fina) så den borde inte ha blivit suddig, men aja, you get the point??
1. Svarta, köptes typ för 2 år sedan
2. Lila, köptes för 1 1/2 år sedan
3. Blå, köptes för ett år sedan
4. Rutiga, köptes i London i september 2010
5. Vita skinn, köptes för två veckor sedan


Det är skola nu. Vi har rast. Om 40 minuter ska vi fortsätta på det idiotiska muntliga nationella provet i svenska. Åh rädda mig. UÄÄÄH.

Pannvärmare

    Datum: 2011-03-17 • Klockan: 16:18:34

Med den konstiga frisyren och de illröda läpparna, solen i ansiktet och kvitter i öronen säger jag hej på denna fina torsdag.

Okej. Dagen kanske kunde varit bättre (om det var sommarlov så att säga). Hela dagen gick jag runt med röda läppar, hår som inte ville ligga på sin plats och ett rött öga. Det röda ögat är ett mysterium. Men frisyren. Jo, jag kom på idén på gympan då jag la det vänstra håret runt det högra örat och jag fick sedan febrilt försöka kraffsa bort håret från ansiktet eftersom jag inte såg något. Jag kom hem och skulle kolla hur fånig jag hade sett ut. Jag la håret på det viset och vipps, så fick jag se hur jag såg ut i lugg! Men jag har kvar det, för det känns som att jag hela tiden har sol i pannan eftersom håret värmer pannan. SMART.

Ibland gör man rätt

    Datum: 2011-03-16 • Klockan: 21:43:09

Igår var jag med pappa vid havet
, fiskebäck, som ni ser i inlägget under. Istället för att sitta inne och tokplugga till Nationella Provet i biologi var jag alltså vid havet och njöt av solen och solnedgången. Jag var även ute vid klockan 23 och fotade månen, istället för att gå och lägga mig. Jag satt och pillade i photoshop och letade efter linslocket till 50mm 2.5(som fortfarande är borta). Gjorde lite roligare saker helt enkelt.

Jag är ganska nöjd över att jag inte pluggade, det hade inte varit lönt. Provet idag på två timmar var liksom som luft, bara massa onödig skit som man bara kunde gissa på. Liksom läsa 400 sidor biologi hade jag helt uteslutet. Det visade sig vara helt rätt att skita i nervceller och genetik på tisdagskvällen, för en gångs skull gjorde jag något rätt.

Men en uppgift var; Vad gjorde läkarna för 200 år sedan när de letade efter sjukdomar?
Jag skrev ungefär såhär: "De skärde upp till exempel magen i värsta fall och kollade om de såg någon eventuell sjukdom. Men oftast sket de i att leta efter sjukdomar och lät människorna dö istället". Jag ångrar mig ganska rejält. För de var ju inte så himla groteska på 1800-talet. Ååååh, ibland är man allt dum.


4 hours ago

    Datum: 2011-03-15 • Klockan: 20:40:32
Canon EOS 500D + Canon EF 50mm f/2.5
@ 1/250 - f/8 - Iso200

Tulpaner i vårsolen

    Datum: 2011-03-15 • Klockan: 15:40:18


7 grader ute, fåglarna kvittrar, solen lyser. Är våren här?

Det är nationella i biologi imorgon, härligt. Känner att jag verkligen vet vad de vita blodkropparna gör och jag är bäst på allt som har med matsmältning att göra. Det här provet kommer gå galant. Även biologilabben den med. Awesome.

En annan härlig sak är att jag snart är klar med min engelskabok (roman), bara halva boken kvar och den är superbra verkligen!

Tänkte köra positive-style ett tag här fram över så ni behöver inte ta det mesta jag säger på allvar och tro att mitt liv är bäst i hela världen och bli deprimerade. Nu ska jag fortsätta läsa i min härligt braiga bok!

Första

    Datum: 2011-03-14 • Klockan: 15:23:13
Åh jag är så trött så jag orkar ingenting just nu. Orkar inte ens ladda upp någon bild.

Nu ska jag
- äta
- teknikläxa
- läsa engelskabok


Däremot är det sol och 5 grader ute. Sen så tror jag att jag såg en blom"stam" sticka upp ur marken innan jag låste upp ytterdörren. :D

Videoblogg

    Datum: 2011-03-13 • Klockan: 19:33:26
Man kan inte annat än att älska startbilden... Man hör ibland inte vad jag säger, men jaja.....


Ge mig - 13.03.2011

    Datum: 2011-03-13 • Klockan: 15:31:00
Inatt låg jag och funderade på om jag ska köpa iPod Touch 4 eller inte. Ni vet - den har kamera. + att jag har en iPod Touch 3 men den laggar, visar fel tid. Den tror hela tiden att det är år 1979. "Man ba vafan?". Den ändrar klockslag och ger mig påminnelser om att köpa tidningen "Hello" till mamma från när jag var i London i september. Den stänger av sig jämt och ständigt pga att batteriet laddar ur exakt hela tiden. Jag har liksom inte gjort något dumt med den (vi glömmer bort det faktum att jag råkade i december lämna den ute i snön en hel natt - den var FAKTISKT dampad innan det.....). Sen så är det ju det här med foto, himla dyrt det är...

Jag vill bli miljonär



Canon - 3700 :-
Converse - 700 :-
iPod Touch - 2000:-
Samyang - 2800 :-

herre min jesus - kill me.

Hurtigt

    Datum: 2011-03-13 • Klockan: 13:45:34
Hemma efter en jogging/promenad-tur. Nu när jag skulle springa kunde jag ju såklart inte ta med min älskling så jag fick muta min lillebror för att få låna hans kamera. Min kompakt är hemma hos pappa. Mammas kamera hade mamma med sig till sin mamma/mormor (3x mamma...). Och jag hatar min mobilkamera (döööö).

Here is some poop-pics:

Dör lite pga kvalitén bara.....

Katt + hönor makes a great combo. Jag vill ha en sån lurvig katt.....

Canon ixus 105

psssssss! VIDEOBLOGG KOMMER men är så nedrans opeppad. TÄNK ER en videoblogg när jag sitter utomhus med solen som bländar en i ögonen och man svettas som en stekt fiskpinne. TÄNK ER.

Waaaah

    Datum: 2011-03-12 • Klockan: 19:53:48
Jag skulle vilja bli bättre på att fota mat. Men det är så himlans svårt att få den att se aptitlig ut. Typ blänkande korv - sjukt snyggt? Nej. Hon som äger den här bloggen är bäst i hela världen på att fota mat. Såååå skulle jag vilja kunna fota. Äta sådana frukostar som hon gör. Ni borde läsa hennes blogg, den är faktiskt också ganska bäst.

MELODIFESTIVALEN NUUUU!! Ingen aning vem jag hejar på. Men jag är nöjd sålänge varken Danny, Eric Saade, Linda Bengtzing eller Sanna Nielsen går vidare. Oj 30 sekunder kvar. HEJDÅÅÅÅÅ!! ändrar rubrik sen, måste springa. oj nu börjar det.... heheheh


Från i torsdags, remember?

Lördag

    Datum: 2011-03-12 • Klockan: 16:51:57
Idag gick jag upp 12, åt. Gick ut på en promenad med mamma... över en mil. benen är lite döda bara....

(Förlåt för ingen bloggning förens nu, men mamma drog med mig ut på den där attans promenaden - men det var väl lika bra. Inte kul väder idag inte. Skulle aldrig självmant ha lämnat värmen inomhus)

Nu håller jag på att läsa ut en bok, gossip girl 3 på engelska. Ikväll blir det kött med klyftpotatis och sedan melodifestivalen, peeerfect.

Från idag till imorgon

    Datum: 2011-03-11 • Klockan: 21:35:49
Det kanske blir en videoblogg om min dag imorgon. Alltså om vad jag har gjort under hela dan. OM jag nu gör något dvs.
Tittade lite på let's dance... eller bara när alexander dansade men... ja.
Juste! Nu måste jag kolla upp om det blir sol imorgon av en speciell (jobbig/värd) anledning. Sen Big Brother - det får man ju inte missa, hihi.

CHAAAAAOOOOOO och sov gott
Tänk om, tänk om, tänk om.......

Marabou Mango

    Datum: 2011-03-11 • Klockan: 13:47:26

Marabou mango - himla god. Tror den blir min nya favorit. Innan hade jag den där Marabou smartis eller nu vad den heter. Smartischokladen har jag haft som favorit i ett år typ och vet inte riktigt vad den heter, hehe. Marabou nonstop? Det låter bättre, men man vet aldrig. Någon som vet?

Om det inte hade varit så att min kamera var 3 mil bort skulle ni inte fått webbcambilder. Men vi återförenas om någon timme eller två♥

update: OMG! Det är limited edition! Kanske skulle ta och köpa på sig ett förråd? hehe. Skulle ha gjort det med Marabou Sommar - den kan ingen slå. Vill inte begå samma misstag igen. Hoppas på att den kommer tillbaka!!

David

    Datum: 2011-03-10 • Klockan: 19:15:45
Idag är det "Slå en David-dag!" på facebook! Men jag tänker inte slå han för jag är så himlans snäll.



Mer om det som du ser i bilden en annan dag. hihi.

Sommarregn?

    Datum: 2011-03-10 • Klockan: 17:27:26

Det var lite sol häromdan.

Regnet smattrar mot taket, man hör vinden blåsa och ett billarm som har varit igång ett bra tag tjuter och tjuter. Men nu ska jag inte vara så himla negativ. Eller nja, är det negativt att det regnar? Snön regnar ju bort då. Man kan se det som ett sommarregn. Det är trots allt, som jag kom på idag på SO-lektionen, bara tre månader kvar till frihet.
Vi har ju faktiskt redan gått 3 månader så varför inte överleva de ytterliggare tre månadena som är kvar i skolan?


Men åh, billarmet tystnade precis. Några sekunder senare började det igen. Nu ska jag göra köttbullar och spagetti till mig och David eftersom pappa jobbar sent, och göra matteläxan och hoppas på att billarmet tystnar, jag börjar faktiskt få ont i huvudet nu.

Imorgon har vi läxa

    Datum: 2011-03-09 • Klockan: 21:07:33



Idag har jag:
-Gått upp som jag sa i inlägget under
-Fått mina planer för dagen krossade pga depressionen som bröt ut i morse
-Spelat gitarr
-Skrivit klart två uppsatser (känns toppen!)
-Ätit woooooooook som jag inte är riktigt säker på hur man stavar
-Frågat om vi har glass
-Spelat "En vanlig dag" med Ulrik Munther på gitarr, enkel låt!
-Ätit glass
-Gjort ingenting
-Frågat en kompish om vi har läxa i morgon
-Avslutar detta blogginlägget för att vi har spanskaläxa tills imon


Tillbaka till ruta 1

    Datum: 2011-03-09 • Klockan: 13:50:48

Hej, det snöar. I flera dagar har gatorna varit torra och solen har visat sig. Nu är det över en decimeter snö och det har snöat hela morgonen. När jag vaknade i morse trodde jag först att jag såg i syne. När jag gick ner till dom som redan var vakna för att göra frukost nämnde ingen någonting om snö. Började bli mer och mer säker på att jag såg i syne tills någon nämnde att det var snö ute.

Åh nej. Känner mig inte så peppad till att skriva två uppsatser och läsa ut en bok just nu.

Vårglädje

    Datum: 2011-03-08 • Klockan: 15:46:36
Idag är jag tillbaka och tänker börja lite smått igen, faktiskt åtta hela dagar jag har varit borta härifrån! Är ni kvar?

Varför börjar jag? För att jag är typ glad!

Varför jag är glad:
1. Det har varit sol i tre dagar nu. Superfin soluppgång i morse som jag typ dog av när jag såg.


2. Det är studiedag imorgon! Ska sova ut. Ligga och dra mig i sängen och sen bara njuta av dagen och kanske plugga lite smått.

3. Det är internationella kvinnodagen idag, inte för att det betyder något särskillt men ändå. Dagen delar plats med både Fettisdagen/Semledagen och Pannkaksdagen. Därför kunde jag trycka i mig en god bulle fylld med sånt där gult. Samtidigt blev hela tangentbordet på datan full av socker eftersom jag envisades med att borsta bort massa socker ovanför en liten, liten tallrik som jag höll över tangentbordet...... smart Catrine, smart.


+ att jag inte är så himla trött eftersom dagen var relativt kort. Ska man ta sig när en liten promenad kanske? Yepp, let's do it. Ut i soliga vädret och en promenad bredvid sjön.

Seeeee yooou later!

Och nu menar jag det

    Datum: 2011-03-01 • Klockan: 14:39:12
Funderar på att ta en ganska rejäl bloggpaus. Jag har ingenting att skriva om och det känns ibland lite ensamt. Man skriver eller anstränger sig mycket med ett inlägg och kommentarerna visar noll. Fastän jag vet att det är folk som kollar. Jag blir bara deprimerad av min blogg, jag är deprimerad, det är mars, kallt och ingenting speciellt händer. När blommorna och plusgraderna kommer - då ni! Kommer ta tag i fototips och thirty weeks då.

Sååå, ja, jag tar en bloggpaus. Får se när jag är tillbaka, i mitten av mars kanske. Då tar jag nya tag och har antagligen massa roligt att berätta och visa er. Kommer bland annat ta tag i fototips och thirty weeks då.


De fyra fingrarna och den ej närvarande katten ska likna något sorts farväl för att vi inte kommer skrivas på typ en halv månad...

första riktiga bloggpausen ever på typ ett år med konstant bloggande varje dag (bortsett från juni) - i'm so proud of that.

Vi ses snart igen mina vänner,

xoxo♥