SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN 1/2

    Datum: 2011-12-11 • Klockan: 19:41:00

Delar upp frågestunden i 2 delar. Här kommer del 1! Del 2 blir en video. :)

 

 

Vad tycker du är roligast att fotografera & varför?

Jag tycker att det är roligast att fotografera människor och natur. Landskap är kul. Och även att fota vardagen, naturliga saker och så. Det är roligt... bara för att det är det, heh.

 

 

Vilken skola går du på?

Munkebäcksgymnasiet i Göteborg.

 

 

Vad älskar du? (Bara en sak)

Att skratta.



Vad hatar du?

Alldeles för mycket. ♥



Vad gör dig glad?

När folk jag tycker om är glada, komplimanger, när jag lyckas med något och kramar.



Vad gör dig ledsen?

När folk jag tycker om är ledsna.



I vilket program redigerar du i?

Jag gör det mesta i Camera Raw. Men ibland Adobe Photoshop CS5.



Vilken är din största dröm?

Jag har väl mer små drömmar som handlar om den närmsta tiden. Men t.ex. att veta vad jag vill göra i framtiden - det är så svårt. En dröm är även att åka på en fotoresa och bara fota, fota, fota.



PÅ vilket humör är du nu?

Helt okej för att vara söndag!



Hur lång är du?

165 centimeter.



Vilken är din favoritmaträtt?

Lax.



Vilken färg har din tandborste?

Grön.



Vad tycker du om den där tjejen Louise Jörgensen?

Hon är bäst. ♥



Har du blogg?

Nej?



Du gillar lax va? Men vad är godast enligt dig, typ varm/kallrökt osv?

Älskar. Lax i ugnen är awesome. Och kallrökt är också sjuuukt gott - favoriten på julbordet är kallrökt, mhm.



Antingen eller:

svart/vit

cola/fanta

Nikon/Canon

sommar/vinter

fest/hemmakväll

sjön/havet



Ditt favoritobjektiv av dina egna?

Canon EF 50/1.4 USM.



2. Drömkamera & utrustning?

Det perfekta hade varit en Canon EOS 5D Mark II tillsammans med Canon EF 24-70/2.8 L USM. Gaah.



Favoritapp?

Twitter, Instagram och Camera+.



Hur gör du din design?

Jag gör min design själv. Googlar eller kollar på designadinblogg om det är något som jag inte vet hur man gör.



Ditt bästa fototips?

Bästa.... att se till att fokusen ligger rätt och att skakningsoskärpa är någonting som man verkligen inte vill ha. Så man får se till att åtminstone ligga över 1/60sek om man inte använder stativ då.



Hur länge har du bloggat?
Jag har haft två bloggar. Började i maj 2010 på devote men gick över till blogg.se i januari 2011.
Och... tack för allt beröm, ni är bäst!♥ Videon kommer upp i veckan någon gång.

   Innan du kommenterar:
   - Jag fotar med en Canon EOS 5D Mark II, du hittar hela min utrustning om du klickar på "kamera" längst upp i menyn.
   - Nej, jag gör inte bloggdesigner men är dock öppen för frågor.
   - Nej, jag vill inte göra något bloglovin- eller länkbyte.
   - Nej, jag vill inte vara med i dagens blogg eller ställa frågor i din frågestund. Tack!



Kommentarer
Louise - Fotografi

Naaaw, tack, du är bäst. ♥

Undrar vem som skrev frågan om mig....

2011-12-11 @ 19:43:36
URL: http://louisejorgensen.blogg.se/
tild▲'s foto

VI ÄR LIKA LÅNGA, kolt. (:(:(:

2011-12-11 @ 20:09:03
URL: http://tildasfoto.webblogg.se/
ANTONSFOTO - målet att bli fotograf

Tack så mycket! :D

(ursäkta sent svar)

2011-12-12 @ 08:27:59
URL: http://antonsfoto.webblogg.se/
frida

Hej Catrine!

Skulle du kunna hjälpa mig med

design och header? Det skulle vara jätte

snällt!



Kram /frida

2011-12-15 @ 13:56:40
URL: http://wings.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback